diez.md

O tânără originară din Moldova creează efectele speciale din filmul Spider-Man: No Way Home

Valeria Răilean este o tânără originară din Moldova, în prezent stabilită la Montreal, Canada, unde activează în domeniul efectelor speciale pentru filme și seriale TV Marvel. În cadrul acestui interviu pentru diez.md, Valeria a povestit despre experiența sa în acest domeniu și despre cum a ajuns să creeze efectele speciale din filmul Spider-Man: No Way Home.

Din spusele Valeriei, drumul său în acest domeniu a început acum opt ani, când la vârsta de 18 ani s-a mutat în Franța pentru a studia Visual Effects and 3D animation.

Totuși, aspirațiile sale în această direcție vin din copilărie, după ce a vizionat filmul Avatar la cinema împreună cu tatăl său.

„Acest film ne-a marcat atât de mult, încât ne-a făcut să căutăm cine sunt acești oameni sau «designeri de filme» cum le zicea tata și unde se creează aceste efecte impresionante”, povestește Valeria.

În momentul în care a trebuit să-și aleagă viitoarea facultate, tânăra spune că își dorea să aleagă un domeniu în care să-și pună în practică abilitățile artistice și creative. După o perioadă de cercetări, Valeria a ajuns la concluzia că aceste efecte speciale pentru filme se creează și în țările europene, nu doar în Statele Unite precum credea inițial.

Astfel, alegerea ei a fost făcută în favoarea Artfx Visual Effects School din orașul Montpellier, Franța, despre care tânăra zice că este „cea mai bună universitate din lume de efecte speciale, producție și 3D”.

„După ce am absolvit cu diplomă de Digital Director – specializarea FX – și cu un demoreel (un videoclip cu prezentarea capacităților în materie de efecte), mi-am expediat dosarul la mai mult de 70 de joburi și am primit doar patru răspunsuri, dintre care două erau mai serioase, iar unul venea din partea companiei la care visasem tot anul să ajung – The Mill London”, spune Valeria.

După un an și jumătate în Anglia și cu un portofoliu nou, Valeria a avut oportunitatea să se mute la un studio de film din Montreal, unde a lucrat în postproducție la filmul Top Gun 2 cu Tom Cruise, care va apărea pe ecrane în 2022.

Apoi, artista digitală s-a alăturat echipei de la Digital Domain Montreal, care lucrează în mare parte pentru filme și seriale Marvel, iar în acel moment, studioul lucra la o secvență din Spider-Man: No Way Home.

Totuși, Valeria susține că, în cadrul acestui proiect, nu a avut lucruri foarte complicate de făcut, căci s-a alăturat echipei în ultimele luni de producere pentru a-i ajuta să reușească finalizarea lucrărilor în termen.

„La acest proiect, eu fiind FX, am lucrat la secvența de bătaie de pe pod și la cea din holurile unei clădiri. Am făcut: focul și fumul ce iese din unele mașini care ard, fumul ce se emană de la elicopterul care zboară deasupra podului, distrugerea solului în hol când Spiderman luptă cu antieroul, dar și câteva secunde cu omul nisip”, spune tânăra.

Cu toate astea, Valeria percepe experiența drept „o coincidență fericită”.

„Nu aveam nicio așteptare, dar m-am ales cu noi experiențe, cu noi prieteni și cu prima apariție a numelui meu la Credits pentru un film Marvel. Mă simt onorată și fericită că am participat la acest proiect, însă nu a fost niciodată scopul meu să ajung să lucrez la filmul Spiderman”, ne-a dezvăluit ea.

Trailer-ul filmului poate fi văzut mai jos, iar filmul în întregime poate fi vizionat în cinematografele din Moldova.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

noi.md/imagine simbol

Două televiziuni, amendate cu 5 000 și 7 000 de lei pentru discriminare în cadrul unor emisiuni de informare electorală

Consiliul Audiovizualului (CA) a sancționat pe 11 septembrie TV-Găgăuzia și Pro TV Chișinău cu 7 000 și, respectiv, 5 000 de lei pentru admiterea unor forme de discriminare în cadrul unor programe de informare electorale. Totodată, CA a aplicat și 15 avertizări publice pentru încălcarea legislației electorale privind reflectarea alegerilor parlamentare din această lună.

Potrivit unui comunicat al CA, monitorizarea a cuprins perioada 29 august – 4 septembrie, prima săptămână din campania electorală. CA a efectuat controlul tuturor celor 22 de posturi care au declarat că vor reflecta alegerile parlamentare din această toamnă: Moldova 1, TV-Găgăuzia, TVR Moldova, Jurnal TV, TV8, R Live TV, Cinema 1, Exclusiv TV, Pro TV Chișinău, 7 TV, Next TV, 1 TV, One TV, N4,  Star TV, Vocea Basarabiei TV, TV9, TVC 21, Canal Regional, Agro TV Moldova, TV Elita și Media TV.

Rezultatele monitorizării primei săptămâni de campanie electorală au arătat următoarele:

  • Știri cu caracter electoral au fost difuzate 505, ceea ce reprezintă aproximativ 31,4% din durata cumulată a buletinelor informative.
  • Prezența protagoniștilor în subiectele electorale: Concurenții electorali au fost cei mai vizibili în materialele cu tematică electorală, înregistrând 738 de apariții (47,9%). Cele mai puține apariții le-au avut organul electoral, cu 86 de menționări (5,6%).
  • Reflectarea concurenților electorali în buletinele informative: 18 servicii media audiovizuale (SMA) monitorizate au inclus informații despre concurenții electorali în cadrul buletinelor de știri. Singura excepție a fost ”TV-Găgăuzia” (GRT), care nu a difuzat niciun material referitor la aceștia.
  • Concurenții electorali cu cea mai mare vizibilitate: Blocul „Patriotic” a fost cel mai mediatizat concurent electoral, beneficiind de 1 oră, 24 min și 54 sec, ceea ce reprezintă 19,9% din timpul total dedicat concurenților. Următorii în clasament au fost Blocul „Alternativa”, cu 1 oră, 14 min și 42 sec (17,5%), și PAS, cu 1 oră, 13 min și 38 sec (17,3%). Împreună, acești trei concurenți au cumulat peste jumătate din durata totală de reflectare acordată tuturor actorilor electorali.
  • Reflectarea subiectelor conflictuale în buletinele informative: 18 SMA au difuzat în total 147 de subiecte cu caracter conflictual, dintre care 20 au fost prezentate într-un mod dezechilibrat.
  • Distribuția de gen a surselor citate în subiectele electorale: În ansamblu, subiectele electorale difuzate de cele 19 posturi TV au prezentat un ușor dezechilibru de gen în ceea ce privește sursele citate – 64% din totalul aparițiilor fiind a persoanelor de sex masculin și 36% a celor de sex feminin.
  • Relevanța temelor abordate în cadrul reflectării electorale: Majoritatea subiectelor difuzate au fost considerate relevante pentru procesul electoral, contribuind la informarea publicului cu privire la campania și actorii implicați, excepție fiind TVC 21 care a difuzat două subiecte irelevante incluse în rubrica specială.
  • Dezbateri electorale: 2 SMA au difuzat cumulat 4 dezbateri electorale: Vocea Basarabiei TV și Media TV fiecare câte 2 dezbateri. Next TV nu a organizat dezbateri electorale, deși s-a angajat prin declarație să organizeze dezbateri electorale în zi de miercuri, fără reluare, în perioada de raportare.
  • Publicitate electorală: 9 SMA din 22 au difuzat în total 224 spoturi de publicitate (dintre care 16 spoturi gratuite), cu o durată totală de 1 oră 53 min și 27 sec. Cele 9 SMA care au difuzat publicitate electorală sunt: Moldova 1, TV-Găgăuzia, Jurnal TV, TV8, Cinema 1, Exclusiv TV, Pro TV Chișinău, Next TV și One TV. Patru dintre acestea– Jurnal TV, Pro TV Chișinău, Next TV, One TV – au admis abateri la difuzarea publicității electorale.

O constatare a controlului a vizat admiterea de către postul public regional TV-Găgăuzia și cel privat național Pro TV Chișinău a exprimărilor de natură să constituie anumite forme de discriminare. „Or, contrar prevederilor art. 13 alin. (1) lit. d) din Codul serviciilor media audiovizuale, „în virtutea dreptului fundamental la informare, furnizorii de servicii media trebuie să respecte următoarele exigențe: … d) să evite orice formă de discriminare”, în cadrul unui program de informare electorală, difuzat de furnizorul public din regiunea găgăuză, invitatul a exprimat o opinie cu elemente de discriminare pe criteriul de orientare sexuală, fără ca moderatoarea să reacționeze sau să intervină pentru a semnaliza interlocutorului afirmația improprie”, a menționat CA.

Același tip de încălcare a fost remarcat în una din edițiile emisiunii de informare electorală, difuzate la postul Pro TV Chișinău. „Unele afirmații din intervenția invitatului au făcut referire la vârsta și starea fizică ale unui lider politic, cu statut de concurent electoral, aspecte care au fost catalogate de monitori ca forme de discriminare pe criteriul de vârstă”, a precizat CA.

Astfel, membrii CA au amendat compania GRT, care deține TV-Găgăuzia, cu 7 000 de lei, iar Pro TV Chișinău cu 5 000 de lei.

De asemenea, CA a aplicat și 15 avertizări publice pentru încălcarea legislației electorale privind reflectarea alegerilor parlamentare, care vor avea loc pe 28 septembrie.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: