Andrei Mardari / NewsMaker

Of-urile locuitorilor Chișinăului. Care sunt principalele probleme cu care se confruntă capitala, sondaj

Locuitorii municipiului Chișinău au fost întrebați în cadrul unui studiu care sunt acțiunile, gestionate de Primărie, de care sunt nemulțumiți. Studiul a fost realizat de compania iData și prezentat pe 21 noiembrie. 

45,4% din respondenți s-au arătat nemulțumiți că în municipiu sunt puține parcări, alți 41,4% sunt nemulțumiți de calitatea infrastructurii din cartierele de locuit.

40,1% din respondenți au raportat despre prezența excesivă a câinilor maidanezi, 38,1% sunt nemulțumiți de calitatea străzilor, 33,7% – de calitatea trotuarelor, 25,6% – lipsa sortării deșeurilor cu posibilitatea de prelucrare.

17,4% din persoane au comunicat despre probleme la colectarea deșeurilor, 16% s-au referit la lipsa locurilor de joacă pentru copii.

Alți 14,9% din respondenți nu se simt siguri la trecerile de pietoni din municipiu, iar 13,9% nu sunt mulțumiți de eficiența energetică a clădirilor.

iData

De cealaltă parte, fiind întrebați de acțiunile Primăriei de care sunt mulțumiți, locuitorii au enumerat: reparația trecerilor subterane (43,1%), amenajarea spațiilor verzi (43%), dezvoltarea iluminatului stradal (41,9), reparația străzilor (39,4%), reparația trotuarelor (35%), extinderea rețelei de transport public (30,2%), crearea de noi locuri de joacă pentru copii (29,6%), colectarea deșeurilor (26,7%), creșterea confortului în unitățile de transport public (26,7%) și extinderea rețelei de benzi dedicate transportului public (23,9%).

Potrivit companiei iData, studiul a fost realizat prin metoda CAPI, față în față. Eșantion total: 1522 persoane. Eroarea maximă de eșantionare ± 2,51%. Perioada de culegere a datelor: 15 august – 20 septembrie 2022.

Studiul a fost elaborat din bani publici, în cadrul Programului Buget Civic al Primăriei municipiului Chișinău pentru 2022.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Facebook/Irinel Ionel Scriosteanu

Trenul Kiev-București revine după ani de pauză: va trece prin R. Moldova

Compania națională română de Căi Ferate „CFR” a anunțat că, începând cu această săptămână, va fi introdus în circulație un tren direct pe ruta Kiev – Ungheni – București Nord și retur.

Compania națională română a anunțat că trenul direct pe ruta Kiev – Ungheni – București Nord și retur va fi introdus în circulație începând cu 10 octombrie 2025.

Trenul va pleca din Kiev la ora 06:30, pe 10 octombrie, și va ajunge în București Nord la ora 06:47, pe 11 octombrie. În sens invers, trenul va pleca din București Nord la ora 19:10, pe 11 octombrie, și va sosi la Kiev la ora 19:34, pe 12 octombrie.

Prețul unui bilet la vagon de dormit, cu patru paturi în cabină, pe ruta București Nord – Kiev va fi de 73,4 euro.

***

Amintim că, pe 6 august 2025, se anunța că urma să fie făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev. Presa română menționa că, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză.

Ulterior, pe 21 august, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioşteanu, declara că după mai bine de 5 ani se va putea circula cu trenul de la București la Kiev. El menționa că, de data aceasta, trenul nu va folosi relația Vicșani – Vadu Siret spre Kiev, ci vagoanele ucrainene se vor atașa la trenul Prietenia via Chișinău. Scrioşteanu mai declara că între timp a fost organizată circulația de probă a unui grup de vagoane pe relația Kiev – Ungheni – București Nord și retur.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: