ANTA

Patru automobile, casă de 109 metri pătrați, apartament de peste 83 mii de euro și o afacere. Cine este noul director ANTA

Vasile Chetrușca este noul director al Agenției Naționale Transport Auto (ANTA). Un anunț oficial în acest sens încă nu a fost făcut, însă numele lui a a fost deja publicat pe site-ul instituției. Acesta a fost anterior șeful serviciului protecție internă și integritate din cadrul ANTA. 

NM a încercat să solicite un comentariu de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), însă până la momentul publicării articolului nu am primit un răspuns.

Captură foto de pe anta.gov.md

Potrivit site-ului Autorității Naționale de Integritate (ANI), Vasile Chetrușca a depus pe 23 iulie 2023 declarația de avere la eliberarea din funcția pe care o deținea.

Astfel, potrivit declarației sale pentru 2023, Vasile Chetrușca a ridicat pentru șapte luni de muncă 36 335 de la CNA și 72 894 de la ANTA.

Totodată, în 2023 Chetrușca a vândut două automobile cu 200 000 lei și 75 000 lei. De asemenea, familia Chetrușca a primit pentru copii de la CNAS de circa 152 466 lei, un ajutor unic în valoare de 24 000 lei de la Direcția socială Rîșcani și o alocație de 15 930 roni (aproximativ 62 312 lei) de la AJPIS Vaslui.

Mai mult, Chetrușca are o casă de locuit de 109 metri pătrați, obținută 2022 gratuit, dar care ar valora 1 000 000 lei, un apartament din 2021 de 96 metri pătrați, care a fost cumpărat cu 83 800 euro și o altă avere imobilă de 100 000 lei.

Soția lui Vasile Chetrușca are patru automobile: Lada din 2008, care a fost cumpărată în 2023 cu 75 000 lei, un Land Rover din 2016, la fel obținut în 2023 cu 340 000 lei, un Seat Alhambra din 2015 de 250 000 lei și un Mercedes Vito din 2010 de 60 000 lei.

De asemenea, soția lui Chetrașcu este proprietara întreprinderii Lexsport SRL, despre care Ziarul de Gardă scria că a construit un bloc pe strada Vasile Alecsandri, care a creat nemulțumirea locuitorilor din apropiere. Potrivit sursei citate, Svetlana Chetrușca declara în 2021 că este angajată la Banca Națională a Moldovei (BNM) în calitate de economist principal în departamentul politică monetară. Iar soțul său, adică Vasile Chetrușca atunci că era controlor principal de stat la Consiliul Concurenței, în Direcția Anticartel.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – parteneri adevărați pentru viață și drum

Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa.
Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.

Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea

„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.

1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.

Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.

Exemplu din viață

„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”

Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei

„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.

Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.

Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.

Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.

De ce alegi tocmai Suzuki?

  •     Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
  •     Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
  •     Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
  •     Tracțiune integrală sau față – la alegere
  •   Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa

Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki

  •     Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
  •     Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.

Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.

  •     Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile.
    Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
  •     Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată.
    Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
  •     Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor.
    Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil. 
  •     Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.

Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.

Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra. 

Unde puteți cumpăra?

Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:

Chișinău, str. Petricani, 17

Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152

Cahul, str. Dunării, 2
Puteți solicita un Test Drive online

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: