Piețele, centrele comerciale și saloanele de frumusețe din Chișinău rămân închise

Frizeriile, centrele comerciale și piețele din municipiul Chișinău rămân închise. Precizarea a fost făcută de primarul Ion Ceban, în cadrul ședinței primăriei din 11 mai.

„Săptămâna trecută au fost eliminate anumite restricții, așa că la nivel de municipiu, a fost permisă întoarcerea la muncă a bugetarilor, revenirea taxatorilor în transportul public, iar oamenii au ieșit în parcuri și în aer liber. Dar unele restricții rămân în vigoare, acest lucru privește piețele și centrele comerciale, dar și saloanele de înfrumusețare care rămân închise”, a menționat Ion Ceban.

În același timp, viceprimarul Inga Ionesii a anunțat că în săptămâna 11 – 17 mai vor avea loc dezbateri publice pentru definitivarea conceptului de modernizare al Pieței Centrale Chișinău, urmând ca la ședința Consiliului Municipal să fie creat un grup de lucru dedicat acestui obiectiv.

Anterior  Ion Ceban a declarat că există două opțiuni referitoare la Piața Centrală – evacuarea sau modernizarea. Numărul zilnic de vizitatori ai Î.M. Piața Centrală este de 40-50 de mii de oameni.

Precizăm că, începând de astăzi, în localităţile din ţară piețele şi-au reluat activitatea, în afară de cele din Chișinău și Bălți. Primarul general, Ion Ceban, va face mâine o vizită la Piaţa Centrală.

În ceea ce privește comerţul stradal, viceprimarul Inga Ionesii a precizat că săptămâna trecută a avut o primă dezbatere publică în regim online. Pe 20 mai se preconizează organizarea unei şedinţe cu participare fizică. În total, sunt 24 de propuneri din partea agenţilor economici şi, după ședința din 20 mai, va fi definitivat conceptul.

Iar astăzi, la 15:30, va fi organizată o prima şedinţă cu agenţii economici, în cadrul căreia se va discuta posibilitatea ca să le fie oferite spaţii publice gratis pentru terasele de vară.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Către ora 13:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că sistemele informaționale, care au fost indisponibile în dimineața zilei de 9 iunie, au fost restabilite, iar activitatea aerogării revine treptat la parametrii normali. Totuși, aceștia au avertizat că, pe parcursul zilei, ar putea apărea întârzieri ale zborurilor și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității. În acest context, au formulat mai multe recomandări pentru pasageri.

„Sistemele informaționale ale Aeroportului Internațional Chișinău au fost restabilite, iar activitatea revine treptat la parametrii normali. Cu toate acestea, pe parcursul zilei este posibil să apară întârzieri ale zborurilor, precum și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității”, au comunicat reprezentanții aerogării.

În continuare, pasagerilor Aeroportului din Chișinău li se recomandă să ajungă la aerogară cu cel puțin 2,5–3 ore înainte de zbor, să aibă pregătite documentele de călătorie, să respecte fluxul pasagerilor și indicațiile personalului aeroportuar, să verifice statutul zborului pe tabloul online al aeroportului, să fie atenți la anunțurile audio și afișajele din terminal și să se adreseze personalului aeroportuar pentru asistență în caz de întrebări sau nelămuriri.

Chisinau International Airport

În dimineața zilei de 9 iunie, în jurul orei 08:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că anumite sisteme informaționale ale aerogării erau indisponibile. Astfel, unele servicii aeroportuare înregistrau întârzieri sau funcționau în mod limitat. 

Mai mulți pasageri și-au exprimat indignarea  în legătură cu situația de la aeroport. Avocata Oxana Ivanov a descris atmosfera din terminal ca fiind una de „haos și bătaie de joc”, iar în mediul online au apărut imagini video cu bilete de avion completate manual, cu pixul, din cauza problemelor tehnice înregistrate.

Ulterior s-a anunțat că au fost anulate două zboruri – spre București și Dortmund, iar celelalte se efectuează cu întârzieri.

Puțin după ora 11, reprezentanții aeroportului au anunțat că „problema tehnică apărută la nivelul sistemelor informaționale a fost soluționată” și că, la acel moment, acestea erau în proces de restabilire treptată.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: