Ping-pong între Chicu și Nemerenco. Mărul discordiei – transmiterea mai multor proprietăți din gestiunea Ministerului Sănătății în cea a APP

Ping-pongul dintre fostul prim-ministru al țării Ion Chicu și actuala ministră a Sănătății, Ala Nemerenco, continuă. De această dată mărul discordiei îl constituie mai multe bunuri ale statului care ar urma să fie transmise din gestiunea Ministerului Sănătății în gestiunea Agenției Proprietăți Publice (APP). Cei doi se acuză reciproc și susțin că procedura ar fi fost inițiată în perioada în care au exercitat funcții de conducere.   

„După universități …urmează spitalele publice? Trebuie să fii naiv să crezi că după ce a închis Universitatea Agrară și alte instituții de învățământ superior pentru a le vinde terenurile și imobilele, gruparea analfabetă și coruptă PAS se va limita doar la aceasta. Următoarele sunt instituțiile medicale publice? Vedeți vă rog în imaginile de mai jos cu ce grabă Nemerenco transmite către Agenția responsabilă de privatizări terenurile, mijloacele fixe și alte active”, a scris pe pagina sa de Facebook fostul ministru al țării Ion Chicu, care a atașat și mai muște documente confirmative.

Potrivit actelor atașate postării lui Chicu, Ministerul Sănătății inițiază procedura de transmitere a mai multor bunuri imobile, proprietate a statului, din gestiunea ministerului în gestiunea APP. Actul confirmativ a fost semnat de secretara de stat a ministerului Sănătății, Lilia Gantea, pe 11 iulie, curent. Totodată, Chicu publică un act potrivit căruia, pe 24 iunie 2022, Ala Nemerenco a ordonat instituirea unor comisii de transmitere a terenurilor, mijloacelor fixe și altor active, proprietăți ale statului, din administrarea și gestiunea Ministerului Sănătății în administrarea și gestiunea APP.

 

 

 

Reacția ministrei Sănătății, Ala Nemerenco, la pretinsele acuzații aduse Ministerului Sănătății de către Ion Chicu în așa-zisa înstrăinare a terenurilor și activelor ministerului, nu a întârziat să apară.

Potrivit ministrei, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale a inițiat procedura de transmitere a bunurilor imobile proprietate publică de stat din administrarea ministerului în gestiunea APP încă în anul 2020 – perioadă în care la cârma Ministerului Sănătății era Viorica Dumbrăveanu, promovată în funcție de premierul de atunci – Ion Chicu.

Ala Nemerenco spune că, în scopul inițierii procedurii de transmitere, la 12 noiembrie 2020, ministrul de atunci (nr Viorica Dumbrăveanu) a semnat Ordinul cu privire la instituirea Comisiei de transmitere a terenurilor, proprietate publică a statului, din administrarea MSMPS – document pe care îl și anexează.

„În luna mai 2022 APP ne-a informat că actul de transmitere trebuie să conțină mai multe informații. În iunie am solicitat desemnarea reprezentanților APP pentru a fi incluși în componența comisiilor de transmitere și după ce reprezentanții au fost delegați, în scopul inițierii procedurii de transmitere, la 24 iunie 2022 am semnat Ordinul de instituire a Comisiei (se anexează), în exactă conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la valorificarea terenurilor proprietate publică a statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.91/2019 (contrasemnată de ministrul Finanțelor de atunci Ion Chicu) și Hotărârii Guvernului nr.161/2019 (contrasemnată de ministrul Finanțelor de atunci Ion Chicu)”, a declarat Ala Nemerenco.

La sfârșit de mesaj, ministra a venit cu un mesaj către Ion Chicu: „Îi îndemn pe cei care au uitat, probabil, conținutul hotărârilor contrasemnate de ei să le revadă”, a mai scris ea.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Orange este cel mai iubit brand din Moldova, conform studiului LOVEMARK 2025

Aprecierea oamenilor este cea mai prețioasă recunoaștere pe care o poate primi un brand, iar studiul independent LOVEMARK 2025 confirmă: Orange este cel mai iubit brand din țară.

Realizat pe un eșantion reprezentativ, studiul a analizat peste 7 800 de opinii referitoare la produse și servicii din 15 categorii. Orange Moldova a obținut 75,5 pe Lovemark Index – cu 16 puncte peste media pieței. Rezultatele arată că moldovenii aleg Orange pentru conectivitatea performantă și serviciile inovatoare, dar și pentru valori precum încrederea, respectul și apropierea față de oameni.

Olga SURUGIU, CEO Orange Moldova:

„Un brand este iubit atunci când oamenii se regăsesc în valorile lui. Rezultatul studiului ne impulsionează la mai multă deschidere și la o atenție sporită la nevoile reale ale clienților. Înseamnă oferte care au sens pentru toată familia, experiență simplă și utilă în aplicația My Orange, acces digital în școli și în comunități rurale, programe pentru femei care își caută o nouă direcție profesională, pentru copii curioși și pentru seniori care merită să rămână conectați. Dragostea comunității este răspunsul cel mai clar că drumul ales, cel în care performanța și responsabilitatea se susțin reciproc, este cel corect.”

Astăzi, Orange Moldova înseamnă mai mult decât o rețea. Înseamnă inovație, experiențe digitale de top și servicii de calitate pentru peste 2 milioane de clienți din toată țara. Vocea brandului Orange în Moldova este amplificată și de apartenența la Grupul Orange – unul dintre liderii globali în telecomunicații și servicii digitale, prezent în 26 de țări. 

Dragostea pentru brand se construiește prin fapte

Compania este iubită nu doar pentru calitatea serviciilor, ci și pentru contribuția constantă la dezvoltarea societății. Fundația Orange investește în proiecte de educație digitală, sport, cultură, sănătate și incluziune socială. Doar în ultimii ani, sute de profesori, mii de elevi și numeroase comunități au beneficiat de programele educaționale și de infrastructura digitală susținută de Orange, ajungând la peste 600.000 de beneficiari din întreaga țară.

De asemenea, prin programul de voluntariat „Ne Pasă”, peste 11% dintre angajații Orange aleg anual să dedice timp cauzelor sociale, contribuind direct la schimbări pozitive în comunități.

Studiul LOVEMARK 2025 a fost realizat de compania XPLANE Market Research, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Cercetarea a fost derulată printr-o metodologie mixtă, 50% interviuri telefonice (CATI) și 50% chestionare online (CAWI), și a analizat peste 7 800 de opinii despre branduri din 15 categorii de produse și servicii – de la telecomunicații și supermarketuri, până la bănci, farmacii și produse de consum zilnic. Studiul oferă o perspectivă unică asupra poziției brandurilor în mintea și inima consumatorilor din Republica Moldova.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2,6 milioane de clienți sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: