Podul peste Prut de la Ungheni: autoritățile române amână termenul desemnării constructorului cu încă o lună
Full Article 2 minutes read

Podul peste Prut de la Ungheni: autoritățile române amână termenul desemnării constructorului cu încă o lună

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a amânat, din nou, desemnarea câștigătorului constructorului podului peste Prut de la Ungheni – parte din Autostrada Unirii (A8) – cu încă o lună. Astfel, potrivit datelor din Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, compania câștigătoare ar urma să fie anunțată pe 8 iulie.

Aceasta este a doua oară când CNAIR amână desemnarea câștigătorului pentru construcția podului peste Prut de la Ungheni, scrie Economedia. Pe 17 mai, cu ocazia reuniunii comisiei mixte România – Republica Moldova de la Ungheni, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor de la București, Ionel Scrioșteanu, dădea asigurări că până la sfârșitul lunii CNAIR va desemna câștigătorul contractului. Totodată, Scrioșteanu spunea că în iunie contractul va fi semnat.

La contractul pentru Podul Ungheni au fost depuse trei oferte, de la constructori din România, Republica Moldova și Ucraina:

– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
– NESS PROIECT EUROPE S.R.L – Ofertant unic
– Comsales Grup SRL

Proiectul urmărește realizarea unei legături rutiere între România (județul Iași) și Republica Moldova (raionul Ungheni). Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) Târgu Mureș – Iași – Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, CEF – Connecting Europe Facility”.

Proiectul podului peste Prut de la Ungheni face parte din ultima secțiune a Autostrăzii A 8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Acesta va fi primul pod peste Prut construit la patru benzi între România și Republica Moldova. Următorul va fi cel nou de la Albița.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: