„I-a aranjat campania lui Plahotniuc și acum a revenit, ca să-i facă campanie lui Dodon”. Maia Sandu nu crede în promisiunile lui Chicu

Ion Chicu ar fi făcut campanie electorală pentru fostul lider al PDM, Vlad Plahotniuc, iar acum ar fi revenit ca să facă același lucru pentru președintele Igor Dodon. Declarația a fost făcută de fostul prim-ministru Maia Sandu, marți, 26 noiembrie, într-un interviu pentru Unimedia.

Maia Sandu susține că noul prim-ministru, Ion Chicu, are un singur scop: să îl ajute pe Igor Dodon să obțină un nou mandat de președinte.

„A venit, așa cum a recunoscut și el, să pregătească alegerile sau campania lui Igor Dodon pentru alegerile prezidențiale. Deci singura lui preocupare este cum să facă astfel încât Igor Dodon să obțină al doilea mandat”, a declarat Maia Sandu..

Despre bugetul elaborat de guvernul Sandu

Maia Sandu a mai spus că executivul pe care l-a condus a lăsat un buget echilibrat. „Am îndeplinit condițiile și pentru a doua tranșă din asistența macrofinanciară și această tranșă urma să vină în decembrie. Nu știu ce va decide Uniunea Europeană, dar condițiile sunt îndeplinite, pentru că noi le-am îndeplinit. Dincolo de asta, am lăsat un buget, sau un început de buget pentru anul 2020”.

Totodată, Sandu afirmă că Ion Chicu „și-a bătut joc de bugetul de stat în 2019, aranjându-i campania lui Plahotniuc și acum a revenit, ca iarăși să își bată joc de bugetul țării, doar ca să-i facă campanie lui Igor Dodon”.

Despre finanțările din exterior

Liderul PAS susține că executivul condus de Ion Chicu ar putea rămâne fără unele surse de finanțare din exterior.

„Deci, în momentul în care guvernul României nu va mai sprijini acest guvern și noi aveam planificate 100 de milioane de euro doar de la guvernul României, bănuiesc că discuțiile cu Banca Mondială vor fi foarte dificile, după ce acest guvern a anunțat inițiative care contravin înțelegerilor cu Banca Mondială și urmează să vedem ce se va întâmpla și cu finanțarea din partea UE”, a precizat Maia Sandu.

Despre interceptările dezvăluite de Chiril Moțpan

Cu referire la presupusele interceptări, dezvăluite de deputatul blocului ACUM, Chiril Moțpan, Maia Sandu a declarat că este sigură că informația este adevărată, însă nu este clar cine anume a executat operațiunea propriu-zisă.

„Cu siguranță că au fost interceptări. E mai greu să clarificăm unde s-au făcut și de către cine. Din informațiile pe care le am eu, și iarăși, nu pot să fiu sigură 100%, cred că până la urmă a fost o combinație din oameni din instituțiile de stat, din Ministerul de Externe de exemplu, și oameni plătiți privat, cu echipamente private care au fost folosiți pentru aceste interceptări”.

Amintim că guvernul Sandu a fost demis la 12 noiembrie, în baza moțiunii de cenzură depusă de Partidul Socialiștilor și susținută și de Partidul Democrat din Moldova.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: