Premier Energy avertizează că sunt posibile deconectări ale energiei electrice: „Este o situație critică”
Full Article 2 minutes read

Furnizorul Central de energie electrică, SA Energocom a semnalat furnizorul de energie electrică  Premier Energy despre existența unui deficit de energie de 284 MWh. Astfel, Premier Energy avertizează că sunt posibile deconectări ale energiei electrice, dacă Comisia Situații Excepționale va cere acest lucru.

„Sectorul electroenergetic al Republicii Moldova se află în prezent într-o situație deosebit de complicată. Sistarea, începând cu 11 octombrie a exportului de energie electrică din Ucraina în legătură cu distrugerea în mare parte a infrastructurii energetice a acestei țări din cauza conflictului armat, a anulat pe motiv de forță majoră contractele care acopereau aproximativ 30% din cantitatea necesară zilnic consumatorilor noștri. Importurile din România acoperă pe moment doar o parte din deficitul de 30%, creat în urma întreruperii furnizării din Ucraina, iar restul va fi achiziționat de pe piața de echilibrare sau în baza contractelor de ajutor de avarie semnate cu operatorii de transport din țările vecine”, se arată în comunicatul Premier Energy,

În cazul recepționării comenzii de limitare cu o anticipare suficientă de timp, Premier Energy Distribution va informa consumatorii prin intermediul canalelor sale de comunicare (pagina web, Facebook, Telegram), precum şi direct prin email, conform bazei sale de date. La fel, compania va expedia notificări autorităților administrațiilor publice locale pentru informarea localităților sau sectoarelor afectate.

În acest context, Premier Energy reiterează importanța raționalizării consumului de energie pe tot parcursul zilei, dar în special în orele de vârf ale dimineții 06:00-10:00 şi serii 18:00-23:00.

Furnizorul a venit și cu un îndemn pentru întreprinderile din sectorul industrial, consumatoare de energie, de a revedea procesele de producere prin reducerea consumului de energie electrică sau inclusiv de modificare a orarului de activitate, transferându-l pentru perioada cuprinsă între orele 23:00-07:00.

Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!