army.md

Regimul de carantină din satul Sofia a fost ridicat. „Dacă nu se mai confirmă nici un caz nou în Bălceana, tot așa vom proceda” 

Regimul de carantină din satul Sofia, raionul Hâncești a fost ridicat. Anunțul a fost făcut de către premierul Ion Chicu în cadrul unei conferințe de presă, astăzi, 4 aprilie.

„Regimul de carantină din satul Sofia, raionu Hâncești a fost ridicat pentru că nu mai avem pe parcursul a 14 zile nici un caz înregistrat și suntem bucuroși că acest regim a fost eficient în această localitate”, a declarat Ion Chicu. „În câteva zile, dacă nu se mai confirmă nici un caz nou în Bălceana, tot așa vom proceda”, a mai precizat acesta.

„Cunoașteți că cu două zile în urmă am instituit regim de carantină încă în 3 localități. Este vorba despre orașul Ștefan Vodă, satul Carahasani din raionul Ștefan Vodă și municipiul Soroca. Este necesar ca acest regim în localitățile respective să se mențină, pentru că în aceste două orașe, Ștefan Vodă și Soroca, avem o adevărat explozie de cazuri confirmate”, a declarat Chicu.

Menționăm că în Republica Moldova au fost confirmate 161 de cazuri de infectare cu COVID-19, dintre care 42 de cazuri la Soroca și 30 de cazuri la Ștefan Vodă. Astfel, bilanțul cazurilor a ajuns la 752.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: