Probleme tehnice pentru persoanele care încearcă să cumpere bilete de avion pe site-ul companiei Turkish Airlines, la cursele Chișinău-Istanbul sau Istanbul-Chișinău. În momentul în care se încearcă rezervarea unui bilet, sistemul arată că toate locurile – atât la clasa econom, cât și la business, sunt ocupate. Anterior, probleme de același fel au avut loc cu biletele unei alte companii aviatice. În acel caz s-a dovedit că de vină a fost modificarea abrevierii Aeroportului Chișinău din KIV în RMO.
Pe 10 ianuarie, un cititor NM a semnalat redacției noastră despre probleme la achiziționarea biletelor pentru cursele avia
„S-au început probleme la cumpărarea biletelor pentru rutele companiilor avia turcești. Toți pasagerii care și-au procurat deja bilete primesc o înștiințare despre „schimbarea zborului către un alt aeroport”, însă la momentul de față bilete noi nu pot fi cumpărate”, se arată în mesajul cititorului NM.
Corespondentul NM a încercat să cumpere online bilete, de pe site-ul Turkish Airlines, pentru cursa Chișinău – Istanbul, însă fără succes. Sistemul arată că toate locurile din aeronavă – la clasa econom, dar și la business – sunt rezervate. O situație similară se produce și în momentul procurării unui bilet pentru zborul Istanbul-Chișinău, de pe pagina web a aceluiași operator aerian.
Contactați de NM pentru un comentariu, reprezentanții operatorului aerian Turkish Airlines în Moldova nu a răspuns la apeluri. Iar serviciul de asistență online al companiei Turkish Airlines, i-a recomandat corespondentului NM să introducă noul cod al Aeroportului Chișinău – care va intra în vigoare săptămâna viitoare – RMO în loc de KIV.
Cu toate acestea, în acest caz, sistemul afișează mesajul „Nu avem niciun zbor pentru această dată și rută sau toate biletele au fost vândute”.
Echipa de asistență a informat apoi corespondentul NM că rezervarea nu era disponibilă temporar și l-a rugat să facă rezervarea la o dată ulterioară.
Menționăm că nu este prima situație în care apar probleme la cumpărarea biletelor din Chișinău. La începutul lunii ianuarie, o situație similară s-a produs cu Wizz Air, iar pasagerii care au cumpărat bilete au început să primească mesaje despre anularea zborurilor. Ulterior s-a dovedit că a fost vorba de o eroare tehnică cauzată de faptul că, din 18 ianuarie, Aeroportul Internațional Chișinău își va schimba abrevierea din KIV în RMO.
***
Amintim că, începând cu 18 ianuarie 2024, codul de trei litere utilizat pentru identificarea aeroportul din Chișinău se va schimba în RMO. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regional, Andrei Spînu, a declarat pe 19 decembrie că codul KIV – „o prescurtare de la denumirea rusească Kishinev nu va mai apărea pe tabelele de zboruri”. Detalii – AICI.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!