TV8

Șeful Direcției Generale Urmărire Penală a CNA, plasat în arest la Penitenciarul 13

Șeful Direcției Generale Urmărire Penală a Centrului Național Anticorupție (CNA), Ghenadie Tanas, învinuit de îmbogățire ilicită, fals în declarații și practicarea ilegală a activității financiare, a plasat în arest preventiv pentru 20 de zile în Penitenciarul nr. 13 Chișinău. Informația a fost confirmată pentru ZDG, de Mariana Cherpec, purtătoarea de cuvânt a Procuraturii Generale (PG).

Potrivit TV8, Ghenadie Tanas, șeful Direcției generale de urmărire penală de la Centrul Național Anticorupție are o avere impresionantă. Deși presa de investigație a scris că ar fi milionar în euro, în declarația de avere pentru anul 2020, Tanas a indicat un salariu anual de 279.461 de lei, adică circa 23 mii de lei pe lună. Acesta a mai declarat un venit de 230 de mii de lei obținuți din înstrăinarea unui automobil.

Ghenadie Tanas a fost subiectul unor investigații jurnalistice, iar despre el s-a discutat recent și în plenul Parlamentului. Deputatul PAS, Andrian Cheptonar a declarat de la tribuna Legislativului că funcționarul ar fi milionar, fiind implicat în mai multe afaceri la Ungheni.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: