parlament.md

Moldova devine o piață neagră a contrabandei cu arme din Ucraina? Șeful SIS: Riscul este foarte înalt

Războiul din Ucraina a generat nu doar o criză a refugiaților pe teritoriul R. Moldova, dar și un risc sporit de creștere a traficului ilicit atât de bunuri, cât și de arme. Declarația a fost făcută de către directorul Serviciului de Informații și Securitate (SIS) Alexandru Musteață, în platoul TVR Moldova. De asemenea, oficialul a vorbit și despre situația din regiunea transnistreană. El a precizat că unele riscuri care anterior erau teoretice, acum sunt luate în considerare la modul cel mai serios.

Alexandru Musteață a menționat că R. Moldova a devenit o țară de tranzit al populației afectată de război, dar totodată și din punct de vedere al contrabandei.

Un aspect de contrabandă care încă nu s-a materializat, dar noi îl avem în vedere foarte atent este contrabanda cu arme. Pentru că acolo unde este un conflict armat și este un circuit foarte larg de arme de diferit tip, atât de mărimi mici până la rachete anti tanc, riscul de a avea o piață neagră de arme este foarte înalt”, a declarat șeful SIS.

În context, șeful SIS a precizat că se colaborează cu echipele Serviciului Vamal, Poliției de Frontieră din R. Moldova dar și cu instituțiile de profil din Ucraina.

Noi îi sesizăm, ei iau măsurile de rigoare pe teritoriul lor, ori noi avem grijă să nu treacă pe partea asta și aici colegii de la Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal depun un efort foarte mare în a verifica tot fluxul și cetățenii care circulă. Au fost și în presă când au identificat, dar asta sunt cazuri individuale cu arme mai mult personale sau care, poate nu le dețineau legal, dar le aveau pentru protecție personală. Noi anticipăm riscul ca acest tip de contrabandă ar putea crește în viitor, dar încercăm să luăm toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de situații. Toată situația de război a schimbat paradigma în regiune”, a adăugat directorul SIS, Alexandru Musteață.

Despre riscurile din regiunea transnistreană

Directorul SIS a precizat că, în prezent, situația din Transnistria este stabilă, iar dialogul are loc prin canalele oficiale, chiar dacă doi din cei cinci din procesul de negociere sunt implicați în război. Cu toate acestea, vigilența autorităților este sporită.

Unele riscuri care anterior erau teoretice, sau niște scenarii pe care credeam că puțin probabil s-ar materializa, acum chiar le luăm în considerare la modul cel mai serios. Toată matrița de riscuri s-a inversat pentru că multe riscuri au devenit cel puțin medii ca și impact și ca și probabilitate. Conflictul militar este la câteva sute de kilometri, cu viziune clară din partea unui participant militar de a se îndrepta spre frontiera Republicii Moldova. Au fost și declarații directe la un nivel foarte  înalt. Noi ne dăm seama că trebuie să fim gata pentru orice. Vigilența noastră a crescut”, a declarat Alexandru Musteață.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: