multimedia.parlament.md

Serghei Merjan, candidatul pentru funcția de director general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor

Candidatura lui Serghei Merjan va fi propusă Parlamentului pentru funcția de director general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC) și consilier pentru soluționarea contestațiilor. La proba interviului, organizată pe 27 octombrie, de Comisia economie, buget și finanțe, Serghei Merjan a acumulat cel mai mare punctaj.

Serghei Merjan are studii în domeniul managementului administrației publice, finanțe, audit și contabilitate. Anterior, acesta a activat la Asociația Promo-LEX, în calitate de expert în achiziții publice, la Banca Mondială și la Agenția de Servicii Publice. De asemenea, Serghei Merjan a fost coordonator de proiecte în cadrul Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.

La concursul de selectare a candidaturii pentru funcția de director al ANSC au depus dosarele nouă persoane, iar două dintre ele, Serghei Merjan și Irina Gutnic, au fost admise la proba interviului.

Concursul a fost anunțat pe 22 septembrie de către Comisia economie, buget și finanțe, după ce, pe 10 septembrie, Anatolie Zagorodnîi și-a depus cererea de demisie din funcția de consilier pentru soluționarea contestațiilor – director general al ANSC, iar pe 16 septembrie deputații au aprobat cererea.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: