Către ora 13:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că sistemele informaționale, care au fost indisponibile în dimineața zilei de 9 iunie, au fost restabilite, iar activitatea aerogării revine treptat la parametrii normali. Totuși, aceștia au avertizat că, pe parcursul zilei, ar putea apărea întârzieri ale zborurilor și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității. În acest context, au formulat mai multe recomandări pentru pasageri.
„Sistemele informaționale ale Aeroportului Internațional Chișinău au fost restabilite, iar activitatea revine treptat la parametrii normali. Cu toate acestea, pe parcursul zilei este posibil să apară întârzieri ale zborurilor, precum și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității”, au comunicat reprezentanții aerogării.
În continuare, pasagerilor Aeroportului din Chișinău li se recomandă să ajungă la aerogară cu cel puțin 2,5–3 ore înainte de zbor, să aibă pregătite documentele de călătorie, să respecte fluxul pasagerilor și indicațiile personalului aeroportuar, să verifice statutul zborului pe tabloul online al aeroportului, să fie atenți la anunțurile audio și afișajele din terminal și să se adreseze personalului aeroportuar pentru asistență în caz de întrebări sau nelămuriri.
În dimineața zilei de 9 iunie, în jurul orei 08:30, reprezentanții Aeroportului din Chișinău au anunțat că anumite sisteme informaționale ale aerogării erau indisponibile. Astfel, unele servicii aeroportuare înregistrau întârzieri sau funcționau în mod limitat.
Mai mulți pasageri și-au exprimat indignarea în legătură cu situația de la aeroport. Avocata Oxana Ivanov a descris atmosfera din terminal ca fiind una de „haos și bătaie de joc”, iar în mediul online au apărut imagini video cu bilete de avion completate manual, cu pixul, din cauza problemelor tehnice înregistrate.
Ulterior s-a anunțat că au fost anulate două zboruri – spre București și Dortmund, iar celelalte se efectuează cu întârzieri.
Puțin după ora 11, reprezentanții aeroportului au anunțat că „problema tehnică apărută la nivelul sistemelor informaționale a fost soluționată” și că, la acel moment, acestea erau în proces de restabilire treptată.