defacto.md

Sondaj: Care sunt cei mai cunoscuți deputați din circumscripțiile uninominale

17,7% din alegători își cunosc deputații aleși în circumscripțiile electorale uninominale, se arată într-un sondaj realizat de platforma deFacto.md în perioada iulie-decembrie 2019. Potrivit sursei citate, Aliona Pilipețcaia, Eleonora Graur, Liviu Vovc și Ion Groza sunt cei mai cunoscuți deputați din circumscripțiile uninominale care au acumulat un scor de 35% de recunoaștere.

Alegătorii din cele mai mari municipii din țară – Chișinău și Bălți, își cunosc cel mai puțin deputații aleși în circumscripțiile uninominale. Rezultatele sondajului arată că, din cei 11 deputați aleși în circumscripțiile uninominale ale municipiului Chișinău, cel mai cunoscut deputat este Vasile Bolea (fracțiunea Partidului Socialiștilor), iar cel mai puțin cunoscut deputat este Iurie Reniță (fracțiunea ACUM Platforma DA).

De asemenea, 6,4% din respondenții sondajului au numit măcar o promisiune electorală făcută de deputatul ales în circumscripția lor, care nu neapărat corespundeau cu prevederile programului său electoral. Cel mai des, alegătorii numeau prioritățile generale promovate la nivel de partid precum, reparația drumurilor, locurile de muncă, pensii mai mari, infrastructură, iluminatul stradal.

Aceeași sursă menționează că 2,7% din respondenți au numit careva măsuri întreprinse de deputat pe parcursul mandatului, care nu neapărat țin de programele lor electorale. Majoritatea dintre ei însă au numit fie acțiuni realizate de către autoritățile publice locale, fie de deputații aleși în circumscripție, însă care au fost realizate înainte ca aceștia să devină deputați, în funcțiile administrative pe care le dețineau anterior – primar, președinte de consiliu raional.

Menționăm că sondajul a fost realizat în perioada iulie – decembrie 2019 în 45 de circumscripții electorale uninominale.

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: