facebook/Igor Dodon

Strada Ion Creangă din capitală va fi reparată din nou

A fost lansată licitația pentru reabilitarea străzii Ion Creangă, din sectorul Buiucani al capitalei. Proiectul prevede renovarea părții carosabile, a trotuarelor și utilităților (rețelele de apeduct și canalizare), dar și a sensurilor giratorii de la intersecția cu strada Alba Iulia și strada Henri Coandă.

Costurile lucrărilor se ridică la 50 de milioane de lei. În acest an pentru lucrări s-au alocat 44 de milioane de lei. Obiectivul pentru acest an este schimbarea rețelelor de canalizare și apeduct și așternerea stratului de carosabil pentru a putea trece automobilele iarna, apoi lucrările vor fi reluate la anul, când va permite timpul de afară.

„Vrem să existe maximă transparență și participarea agenților economici de bună credință”, a declarat primarul Ion Ceban.

Reabilitarea străzii Ion Creangă a fost prevăzută într-un proiect anterior, pornit în 2018, de la care însă s-a deviat, iar costurile de execuție au crescut cu 60%-80%, afirmă edilul. Pentru acel proiect au fost alocați 26 de milioane de lei. Multe dintre intervențiile pentru care s-au alocat banii la acea etapă nici nu puteau fi realizate.

„În mod normal, administrația precedentă, responsabilă de acest lucru, trebuie să poarte răspundere penală pentru aceste dereglări și devieri substanțiale”, consideră Ion Ceban.

Primarul spune că nu a fost luat în considerație faptul că lucrările urmau să includă schimbarea rețelelor de apeduct și canalizare. În proporție de 90% aceste rețele sunt depășite de timp.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: