publika.md

Taxa de drum ar putea fi inclusă în prețul accizului la carburanți. Propunerile guvernului privind politica bugetar-fiscală pentru 2021

Taxa rutieră ar putea fi eliminată, însă inclusă în prețul accizului pentru stabilirea prețului la carburanți. O prevedere în acest sens se conține în proiectul politicii fiscale pentru anul 2021, elaborat de Ministerul Finanțelor. Declarația a fost făcută de premierul Ion Chicu, după ședința de lucru a conducerii de vârf a țării din 21 septembrie.

Potrivit premierului Ion Chicu, inițiativa are drept scop diminuarea poverii administrative.

„Am inclus printre propuneri și eliminarea taxei rutiere, cu includerea părții financiare în acciz, astfel să diminunăm serios povara administrativă, dar și să asigurăm o echitate. Plătești pentru folosirea drumurilor atât cât realmente folosești”, a explicat prim-ministrul.

Prevederea se conține în politica fiscală pentru anul 2021, elaborată de către Ministerul Finanțelor și remisă spre consultare.

„Aceste plăți vor fi incluse în accize. Atunci când posesorul mijlocului de transport nu folosește drumurile, bineînțeles nu achită”, a mai spus Ion Chicu.

De asemenea, premierul Ion Chicu a menționat că taxa pe valoarea adaugată ar putea fi mai mică pentru fertilizanți, îngrășăminte și alte elemente pentru agricultură.

„Includem pentru anul viitor diminuarea taxei pentru valoare adăugată (TVA) pentru fertilizanți, îngrășăminte și alte elemente pentru agricultură și vom avea o cotă de 12% atât pentru produse agricole primare cât și pentru fertilizanți și materiale agricole. Credem că asta e un pas pentru echilibrarea cotelor TVA”, a precizat șeful guvernului.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

De ce PAS nu a mers în bloc cu „Împreună” la parlamentare? Doina Gherman: „Experții spun că e riscant”

Președinta fracțiunii PAS, Doina Gherman, a declarat că partidul nu a format un bloc electoral cu Blocul „Împreună” pentru a participa la alegerile parlamentare, deoarece „experții și analiștii politici spun că este riscant să schimbi denumirea în preajma alegerilor”. Totodată, Gherman a subliniat că „miza acestor alegeri este mare” și că potrivit sondajelor, „PAS ar fi, până în prezent, singurul partid pro-european care ar avea șanse reale să intre în Parlament”.

Declarațiile au fost făcute în cadrul podcastului ZdCe, înregistrat înainte de anunțul făcut de Platforma DA privind participarea la alegeri pe lista PAS.

„Cel mai apropiat de noi este Blocul Împreună. Discuțiile despre acest front comun pentru integrare europeană se duc de mai multe săptămâni. Orice tratative pe care le avem pornesc de la un singur scop – de a salva blocarea integrării europene. Miza acestor alegeri este mare”, a subliniat aceasta.

Întrebată de ce PAS nu dorește să formeze un bloc electoral, Gherman a declarat:

„Toți experții și analiștii politici spun că este foarte riscant să schimbi denumirea entității și să vii cu două luni înainte de alegeri cu altă denumire.

Aceste alegeri sunt extrem de importante pentru a ne juca de-a politica sau de-a testatul. Este o realitate care apare din măsurările din sondajele publice și PAS, până la moment, rămâne unicul partid pro-european care are șanse reale să intre în Parlament”, a menționat Gherman.

Precizăm că Platforma DA a anunțat, pe 18 iulie, că nu va participa cu listă proprie la alegerile parlamentare din 28 septembrie și că a acceptat propunerea de parteneriat politic înaintată de PAS. În acest context, Dinu Plîngău a precizat că Liviu Vovc va prelua interimatul funcției de președinte al formațiunii.

Ulterior, Platforma DA a fost exclusă din Blocul „Împreună”. Decizia a fost adoptată în unanimitate de Consiliul Blocului, care acuză PAS de „decapitarea” forțelor pro-europene înainte de scrutin.

Pe 20 iulie, PAS a publicat lista candidaților la alegerile parlamentare în care se regăsesc foștii membri ai Platformei DA, Dinu Plîngău și Stela Macari.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: