Threads, rivalul aplicației Twitter, a depășit 70 de milioane de utilizatori în mai puțin de două zile. Temerile apărute sunt imense

La nici două zile după lansare, aplicația Threads a depășit 70 de milioane de utilizatori. Cifra este una uriașă, însă specialiștii susțin că era de așteptat, oarecum, și că mulți clienți au ales să „scape de haosul” aplicației rivale, Twitter, scrie Euronews.

Însă succesul brusc al aplicației Threads generează noi preocupări. Compania lui Mark Zuckerberg, Meta, cea care deține noua aplicație, a fost criticată pentru dominația de pe piață și că ar încerca să sufoce concurența prin copierea și „uciderea” aplicațiilor rivale

Threads a depășit 70 de milioane de utilizatori în nici 48 de ore de la lansare

„Da, există perspectiva monopolului total din partea Meta”, a scris chiar un utilizator al noii aplicații.

„Este o problemă reală pentru societate atunci când câteva zeci de oameni și companii dețin totul, astfel încât să nu existe alternative care să nu coopteze din masa totală”, a precizat alt utilizator, cu referire la faptul că totul ar urma să devină un adevărat monopol.

Lansarea de succes a Threads în această săptămână evidențiază realitatea economiei digitale moderne. Asta înseamnă că „un gigant poate fi doborât dacă și tu devii gigant”.

Succesul pare să fie obținut peste noapte, însă este unul atent gândit. Astfel, Threads este promovată și pe Instagram, care aparține tot de Meta, iar astfel, procesul de integrare este optimizat, în sensul că, cine vrea poate alege Threads de pe Instagram, cu câteva clickuri. Așadar, datele clienților Threads sunt partajate cu cele ale Instagram, iar asta a permis Threads să depășească ceea ce este cunoscut în industrie ca problema „pornirii la rece”, în care o nouă platformă se luptă să câștige noi utilizatori la debutul său.

„Din perspectiva concurenței, acest lucru poate fi problematic, pentru că Meta poate folosi Threads pentru a-și valorifica puterea de piață și pentru a pune ‘bariere la intrare’. Asta se întâmplă deoarece alți rivali nu ar avea baza de clienți pe care Meta o are prin Instagram”, a declarat Agustin Reyna, director de afaceri juridice și economice, la organizația de promovare a consumatorilor BEUC, cu sediul la Bruxelles.

Însă Reyna susține că, potrivit Digital Markets Act, celor de la Threads li se va interzice să combine datele unui utilizator de pe mai multe platforme fără consimțământul acestuia. În plus, Reyna spune că Threads va avea o altă restricție care îi va interzice să solicite utilizatorilor să se înscrie pe platformă ca o condiție de utilizare a alteia.

Temerile care pot fi generate după lansarea aplicației Threads

Aceste probleme au fost recunoscute și de CEO-ul Instagram, Adam Mosseri. Astfel, Threads nu va fi lansat deocamdată în Europa, din cauza „complexității privind respectarea unor legi care vor intra în vigoare anul viitor”.

Problema este însă una mai complexă și nu se limitează doar la domeniul rețelelor sociale. În contextul dorinței de a găsi căi de a reglementa inteligența artificială, Threads ar reprezenta o nouă oportunitate pentru compania Meta de a colecta date pe care le poate folosi ca „antrenament” în dorința de a-și dezvolta propria tehnologie de AI (inteligență artificială) și astfel de „a ajunge din urmă” liderii din industrie, precum OpenAI sau Google.

Există și temeri privind managementul publicității pe Threads. Deși Zuckerberg a spus că nu va exista publicitate pe Threads până când aplicația nu ajunge la o creștere semnificativă, momentul când acest lucru se va întâmpla ar întări puterea de piață a Meta, în ceea ce privește reclamele.

Pentru a mai îndulci această problemă legată de concurență, Threads ar putea semna un angajament de a se integra cu aceleași protocoale deschise folosite de alte alternative de social media, precum Mastodon. Acest lucru le-ar oferi utilizatorilor opțiunea de a-și migra conturile, sau de a se „porta”, împreună cu toate datele lor, către un rival precum Mastodon, care nu este controlat de Meta.

Deși această interoperabilitate nu este încă disponibilă, CEO-ul de la Instagram, Adam Mosseri, a evidențiat-o în mod repetat ca o prioritate pentru el.

„Acesta este motivul pentru care cerințele de interoperabilitate sunt atât de importante. Am putea avea o concurență mai loială, bazată pe calitatea produsului, nu doar pe avantajul brut”, a spus Charlotte Slaiman, expert în competiție la grupul de consumatori Public Knowledge, din Washington.

Threads a fost inițial numele unei aplicații din 2019, lansată de Meta pentru a concura cu aplicația de mesagerie Snapchat, axată pe tineri. Produsul a fost ulterior abandonat, dar Meta a păstrat brandingul.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: