Un bărbat din capitală a telefonat, în 2021, la serviciul 112 mai mult de 3000 de ori. Potrivit reprezentanților serviciului, acesta informează despre vânzările ilegale de pe marginea drumului. Bărbatul poate să efectueze, zilnic, 10-15 astfel de apeluri, se arată într-un reportaj Publika TV.
Cei mai mulţi oameni care au sunat la serviciul 112 în anul care a trecut au făcut-o pentru a chema ambulanţa. Totodată, în comparaţie cu anul precedent, a crescut cu 2% numărul apelurilor reale, iar numărul apelurilor non-urgente a scăzut. Dacă în 2020, cea mai activă persoană care s-a adresat la 112 a efectuat 300 de apeluri, în 2021, un bărbat a depăşit recordul de aproape zece ori.
„Este o persoană în Chişinău care informează despre vânzările ilegale, cum ar fi pe marginea traseului, lângă piaţă. Sunete zilnice, câteodată nu sună, dar asta e foarte rar. Zilnic poate să sune de 10, 15 ori. Se prezintă, tot, nu este abuziv, vorbeşte frumos şi explică clar”, a menţionat Nicolae Lazari, şef de schimb a Serviciului 112.
De cele mai multe ori, oamenii care au sunat la 112 în 2021 au cerut ajutor din cauza COVID.
„Oamenii sunt panicaţi, orice simptom poate să facă legătură cu COVID-ul”, a spus Aliona Morogai, operator.
Cât ţine de poliţie, în 2021 a crescut numărul solicitărilor privind accidentele rutiere fără victime. În cazul solicitărilor pentru pompieri, cazurile de chemare pentru deblocarea uşilor au crescut cu 55%. Anul trecut, numărul apelurilor reale la 112 a crescut cu peste 41 de mii, de la un milion 280 de mii câte au fost în 2020, la un milion 320 de mii de apeluri.