Reuters

Un reactor al centralei nucleare de la Zaporojie a fost oprit din cauza bombardamentelor

Unul dintre cele două reactoare operaționale de la complexul de centrale nucleare Zaporojie din Ucraina, aflat sub control rusesc, a fost oprit din cauza bombardamentelor rusești, a declarat joi operatorul Energoatom, potrivit Reuters, citat de Radio Europa Liberă România. Între timp, inspectorii Agenției Internaționale pentru Energie Atomică (AIEA) s-ar afla la circa 20 de kilometri de centrală.

„Ca urmare a unui nou bombardament cu mortiere de către forțele rusești la situl centralei nucleare Zaporojie, protecția de urgență a fost activată și a fost oprită unitatea 5 de putere operațională”, a anunțat Energoatom.

Energoatom a adăugat că „unitatea de putere numărul 6 continuă să funcționeze în sistemul energetic al Ucrainei” și furnizează energie electrică pentru nevoile proprii ale centralei.

Agenția de știri Interfax-Ucraina relatează că inspectorii AIEA se află la un punct de control din Novooleksandrivka, care se află la aproximativ 20 de kilometri de centrala nucleară Zaporojie.

„Puteți auzi sosirile aici. Dar în depărtare”, a spus o sursă apropiată de misiune. Potrivit acesteia, mișcarea coloanei este oprită. „Așteptăm când va fi sigur”, a spus unul dintre membrii misiunii.

Informația a fost distribuită și de Energoatom, operatorul ucrainean al centralei nucleare. Inspectorii nucleari ai ONU urmează să ajungă în cursul acestei zile la centrala nucleară Zaporojie, aflată sub control rusesc, pentru a evalua starea acesteia după luni de lupte în zonă, relatează BBC.

Ucraina acuză trupele rusești că au bombardat traseul pe care inspectorii urmau să îl parcurgă pentru a le permite accesul la centrală.

Oleksandr Starukh, șeful regiunii Zaporojie, scrie pe Telegram că echipa de la Agenția Internațională pentru Energie Atomică „nu poate continua deplasarea din motive de securitate”.

Rusia și Ucraina s-au acuzat reciproc în repetate rânduri de bombardamente.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Renault Kardian: un crossover inteligent pentru cei care iubesc viața în mișcare

Orașul se trezește. Unii se grăbesc la birou, alții duc copiii la grădiniță, alții visează să scape de trafic și să ajungă în afara orașului. Fiecare are ritmul și traseul său. Dar, din ce în ce mai des, alegem mașinile nu doar în funcție de preț și caracteristici. Căutăm aliați. Aliați cu care ne simțim confortabil și în siguranță.

Renault Kardian — exact așa este. Un crossover compact, care a apărut la momentul potrivit. Nu este supraîncărcat cu funcții, dar are tot ce este necesar. Nu este strălucitor, dar este elegant. Nu pretinde a fi elitist, dar în interiorul său se simte calitatea europeană modernă. Totul în el spune: „mergi cu mine — și totul va fi bine”.

Școala franceză: despre stil, nu despre patos

Kardian nu seamănă cu crossover-urile utilitare plictisitoare. Silueta sa reflectă acea ușurință de design pe care Renault a perfecționat-o în ultimii ani. Linii fluide, dimensiuni compacte, partea frontală expresivă – arată modern și prietenos. Și, în același timp, este practic: gardă la sol mare, protecție pentru partea inferioară, bare pe acoperiș.

Salonul – fără excese, dar confortabil și bine gândit. Volan și scaun reglabile, climatizare plăcută chiar și pentru rândul din spate, sistem multimedia modern, geamuri electrice comode și toată ergonomia necesară. Nu este nevoie să vă obișnuiți – totul este intuitiv încă din primele minute.

Tehnologii inteligente – fără lux ostentativ

Kardian nu impresionează prin faptul că „poate conduce singur”, ci prin modul în care te ajută să conduci. Totul este simplu: tehnologiile sale funcționează atunci când este cu adevărat important.

•    Controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză. Foarte utile în oraș și pe autostradă.

•    Camera arată tot ce se întâmplă în spatele mașinii — utilă la parcare și manevre.

•    Asistența la pornirea în pantă menține mașina pe pantă și îți oferă timp să apeși calm pedala de accelerație.

Nu sunt jucării, ci tehnologii care fac conducerea mai ușoară și mai sigură. Mai ales dacă în mașină se află copii, prieteni, familie.

Orașul – elementul său natural

Kardian nu are misiunea de a impresiona. Misiunea sa este să fie confortabil în fiecare zi. Parcarea la supermarket, virajul pe o stradă îngustă, ieșirea de pe bordură – toate acestea se fac cu ușurință. În același timp, habitaclul este destul de spațios: pasagerii adulți se simt confortabil, iar portbagajul nu vă va dezamăgi.

Este perfect pentru:

•    cei care aleg prima mașină;

•    cei care s-au săturat de mașinile vechi și vor una nouă, dar nu la prețuri exorbitante;

•    cei pentru care nu contează „moda”, ci bunul simț.

Un preț care surprinde plăcut

Renault Kardian este deja în vânzare. Prețul începe de la 14.500 euro.

Acesta este prețul unui automobil nou, bine echipat și modern. Fără compromisuri. Fără senzația că s-a economisit pe seama dumneavoastră.

De ce este mai avantajos să cumpărați în 2025

De la 1 ianuarie 2026, în Moldova se introduce TVA de 20% la achiziționarea de autoturisme. Ce înseamnă asta? Totul este simplu: aceeași mașină va costa cu 2.900 euro mai mult – minim.

Puteți economisi, cumpărând la timp.

Renault Kardiannu este o afirmație grandioasă. Este pur și simplu o mașină bună.

Aș vrea să spun mai simplu: te așezi la volan și totul funcționează. Nimic nu te irită. Nimic nu te sperie. Totul este logic, confortabil și frumos.

Renault Kardian este un crossover pe care îl alegi nu „cu mintea”, ci din sentimentul „asta e mașina potrivită pentru mine”.

Înscrie-te pentru un test drive
Adresa showroom-lui Renault al companiei DAAC Hermes: Chișinău, str. Petricani, 17
Telefon: +373 22 205 888

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: