Андрей Мардарь / NewsMaker

957 de persoane au prezentat reacții adverse după ce s-au vaccinat împotriva COVID-19. Precizările autorităților din sănătate

957 de persoane au prezentat reacții adverse după ce s-au vaccinat împotriva COVID-19. Datele au fost prezentate în cadrul unei conferințe organizate de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, astăzi, 6 aprilie. 

„De când a început campania de vaccinare au fost înregistrate 957 de evenimente adverse post-imunizare. Aceste evenimente au fost ușoare, cu temperatura corpului de până 38 grade, slăbiciuni, dureri musculare și articulare. Alte cazuri sunt mai moderate, doar că au simptome mai pronunțate. Simptomele au apărut în primele 24 de ore după vaccinare și au durat 1-2 zile”, a declarat Laura Țurcan, medic epidemiolog din cadrul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică.

Până în prezent, 50 410 persoane au fost vaccinate împotriva COVID-19, ceea ce reprezintă 1,5% din populația generală.

Amintim că procesul de vaccinare a lucrătorilor medicali a început pe 2 martie. Pe 31 martie, Ministerul Sănătății a anunțat despre extinderea campaniei de vaccinare împotriva COVID-19 pentru persoanele cu vârsta de peste 60 de ani și pentru cei cu comorbidități.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

Defecțiuni temporare la plățile cu cardul în mai multe zone ale țării

În Republica Moldova se înregistrează defecțiuni masive la plățile cu cardul. Multe unități comerciale din diferite zone ale capitalei și din țară nu pot accepta plăți cu cardul. Asupra acestui fapt au atras atenția mai mulți corespondenți NM.

De asemenea, sunt semnalate probleme în funcționarea unei aplicații bancare. Nu se știe care este cauza defecțiunii.

Contactați de NewsMaker, reprezentanții băncii au confirmat că există probleme tehnice și au precizat că se lucrează pentru remedierea acestora. Întrebați dacă situația se va rezolva în decursul zilei de astăzi, ni s-a răspuns că „cel mai probabil, da”.

(UPDATAE 22:35) Maib informează că deficiențele au fost remediate. 

„Toate aplicațiile și serviciile maib sunt din nou disponibile. Ne cerem încă o dată scuze pentru inconveniențele create și vă mulțumim pentru înțelegere”, se arată în mesajul băncii.

(UPDATE 20:58) Potrivit unei surse NM din sectorul bancar, defecțiunea nu vizează întregul sistem bancar al țării, ci doar una dintre marile bănci.

(UPDATE 20:40) Maib a anunțat, într-un comunicat, despre defecțiuni în funcționarea serviciilor sale. Potrivit reprezentanților băncii, aplicația maibank și rețeaua de POS-terminale sunt indisponibile.

Echipele noastre lucrează la remedierea acestora și vom reveni cu un mesaj imediat cum funcționalitatea lor va fi integral restabilită”, au adăugat aceștia.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: