A fost reziliat contractul privind reabilitarea drumului național Hîncești-Lăpușna

Contractul care a prevăzut reabilitarea traseului național R33 Hînceşti-Lăpuşna-M1, încheiat cu compania Evrascon JSC (Azerbaidjan), a fost reziliat. ASD a inițiat procedura de încasare a  garanției de returnare a avansului și celei de bună execuție pentru neîndeplinirea obligațiilor de reabilitare a drumului național ce face legătura între orașul Hîncești, satele Rusca, Lăpușna și Onești din raionul Hîncești.

De asemenea, antreprenorul achită penalitatea de întârziere de 10% din valoarea totală a contractului reziliat. Proiectul de reabilitare a drumului național R33 cu o lungime de 37,2 km are o  valoare totală de peste 18 milioane de euro, acordați  din sursele Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

În cadrul unei întrevederi a conducerii Administrației de Stat a Drumurilor cu antreprenorul Evrascon JSC s-a discutat și pe marginea întârzierii executării lucrărilor de reabilitare a 2 segmente de drum, cu o lungime de 17,6 km și respectiv, 22,1 km, parte a traseului național R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni. În context, antreprenorul este obligat să plătească penalități în cuantum de 10% din suma totală a fiecărui contract pentru depășirea termenilor contractuali de finalizare a lucrărilor.

Totodată, ASD a dispus prezentarea unui plan de acțiuni în regim de urgență, dat fiind faptul că există riscul incapacității antreprenorului de a relua efectuarea lucrărilor de reparație, odată cu începerea sezonului cald. Primul sector de drum, parte a traseului național R1, aflat în proces de reabilitare, traversează orașele Vatra și Strășeni, având o valoare de peste 23 milioane de euro, alocați din mijloacele financiare ale Băncii Europene de Investiții.

Al doilea segment, tot parte a drumului național R1, trece prin localitățile Cornești, Romanovca și Pîrlița din raionul Ungheni și are un cost total al lucrărilor de circa 15 milioane de euro, finanțați din fondurile BERD.

,,În conformitate cu prevederile celor 3 contracte semnate cu Evrascon, lucrările de reabilitare a drumului național R33 și segmentelor traseului național R1 trebuiau finalizate încă în anul 2016. Antreprenorul întâmpină greutăți de ordin financiar, rezilierea contractului privind reabilitarea traseului național R33, cu toate consecințele acesteia, fiind inevitabilă. În cazul în care, Evrascon nu va putea asigura capacitatea de a continua lucrările de reabilitare a traseului național R1, contractele încheiate vor fi și ele reziliate ”, a subliniat Directorul General Interimar al ASD, Veaceslav Potop.

Proiectul de reabilitare drumului național R33, înregistrează un progres de îndeplinire a lucrărilor de peste 45,4 %, sectorul de 17,6 km al traseului național R1 – 85,5% și respectiv, tronsonul de 22,1 km – 76,6%.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: