primăria
Максим Андреев, NewsMaker

„Acesta nu-i oraș. E un sat mare cu troleibuze”. Pretorii au la dispoziție o lună pentru a face ordine în preturi

Pretorii au la dispoziție o lună pentru a face ordine în care instituțiilor pe care le conduc. Despre acest lucru a anunțat viceprimarul municipiului Chișinău, Victor Chironda, la ședința Primăriei Chișinău, astăzi, 17 februarie. 

„Explicați-ne vă rog cum am ajuns noi în situația asta. Cifrele și lucrurile pe care le spuneți dvs sună a noutăți de pe front. De ce în orașul acesta fiecare face ce vrea? Mii de șure, mii de garajuri, sute de mașine abandonate, garduri ilegale, terenuri ocupate abuziv. Acesta nu-i oraș. E un sat mare cu troleibuze”, a declarat Chironda.

„Aveți o lună de zile să faceți ordine în preturi. Sincer vă spun. Că apoi vom începem noi să facem ordine în preturi. Continuați evacuările și demolările”, a mai spus Chironda.

Menționăm că pe 8 februarie, primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban a dispus inventarierea tuturor garajelor amplasate ilegal în fiecare sector al capitalei pentru a fi demontate și evacuate. Totodată, acesta a solicitat să fie realizată inventarierea anexelor şi șurelor construite ilegal de locatari în curțile blocurilor.

Vă rugăm să ne susțineți cu un like la pagina de Facebook

 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: