Costul total al vizitei delegației moldovenești conduse de președintele Maia Sandu la Bruxelles a costat 45,8 mii lei. Acest lucru a fost anunțat pe 21 ianuarie de către administrația șefului statului.
Din această sumă, 14,8 mii lei au fost cheltuiți pentru cazarea membrilor delegației într-un hotel, iar restul de 31 mii – pentru cheltuieli de drum și alte cheltuieli.
Împreună cu Maia Sandu, la Bruxelles a fost Cristina Gherasimov, consilierul președintelui în domeniul politicii externe.
presedinte.md
Amintim că în perioada 18-19 ianuarie, Maia Sandu a efectuat o vizită oficială la Bruxelles. În cadrul întrevederilor sale cu conducerea UE de la Bruxelles, președinta Maia Sandu s-a asigurat că aceștia sunt la curent cu evenimentele de la Chișinău și înțeleg ce interese stau la baza deciziilor guvernului lui Ion Chicu și a legilor aprobate de deputații PSRM și Șor în decembrie 2020. La fel, Sandu, pe 20 ianuarie, în timpul unei conferințe de presă, a asigurat că va fi posibilă deblocarea finanțării din UE după alegerile anticipate.
If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.
Tren de marfă, monitorizat video, testat pe ruta Basarabeasca: poate înlocui 100 de camioane
|
Pe 24 decembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a testat cu succes un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Cahul. Trenul a folosit două locomotive pe prima parte a traseului și una pe cea de-a doua, iar testul a implicat cei mai experimentați mecanici și instructori.
Pentru cursa de testare, au fost restaurate rampele de primire a mărfurilor, readus în exploatare un segment de cale ferată neutilizat mai bine de cinci ani și pregătite două locomotive.
De asemenea, au fost aplicate tehnologii moderne, precum monitorizarea video a transportului și transmiterea electronică a documentelor între stații și echipele de locomotivă.
„De asemenea, pentru prima dată în ultimii 10 ani, la stația Cahul a fost restabilită rampa și au fost efectuate lucrări complete de încărcare-descărcare.Cursa de testare a fost efectuată în scopul livrării și descărcării vagoanelor pe estacada renovată a stației Cahul, precum și pentru evaluarea stării căii ferate după trecerea unui tren încărcat cu o asemenea greutate. Este important de menționat, că un astfel de tren poate înlocui până la 100 de camioane, ceea ce reduce semnificativ sarcina asupra drumurilor și are un impact pozitiv asupra mediului”, a menționat , Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova, într-un comunicat.
Cursa arată că transportul feroviar pe acest segment poate înlocui un număr mare de camioane, reducând presiunea pe drumuri și facilitând logistică mai eficientă spre portul Giurgiulești.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.