Aeroportul Chișinău: numărul pasagerilor a crescut cu 39%. Datele autorităților în comparație cu anul trecut

În primele șase luni ale lui 2024, fluxul de pasageri care au călătorit prin Aeroportul Internațional Chișinău a crescut cu 462 540 de persoane față de aceiași perioadă a anului precedent. Cel puțin asta arată datele prezentate de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu, pe 2 iulie. Oficialul a menționat că tendința de sporire a fluxului de pasageri va continua, astfel că infrastructura aeroportului va trebui dezvoltată. Andrei Spînu a reiterat că în viitorul apropiat va fi efectuat studiul de fezabilitate pentru un nou terminal, parcare auto, pistă și alte tehnologii.

Potrivit datelor prezentate de ministrul Infrastructurii, în prima jumătate a lui 2024, numărul de pasageri care a călătorit prin Aeroportul Chișinău a crescut cu 39% comparativ cu aceiași perioadă a anului precedent. Astfel, dacă în intervalul ianuarie – iunie 2023, numărul de pasageri a constituit 1 184 262, atunci în aceiași perioadă a anului curent acesta a ajuns la 1 646 802, sau cu 462 540 de persoane mai mult.

Facebook/Andrei Spînu

Andrei Spînu a menționat că numărul de pasageri care au călătorit prin Aeroportul Chișinău în primele șase luni ale anului curent este unul record. De asemenea, oficialul a menționat că principalele motive care au dus la sporirea acestui indicator sunt deschiderea de noi curse și creșterea numărului de companii care au reluat sau au început să zboare de pe aeroport.

Prognozele arată că această creștere va continua. Fluxul de pasageri va crește în mod constant. Continuăm discuțiile cu mai multe companii aeriene pentru a extinde numărul de rute de pe aeroport”, a scris Andrei Spînu pe pagina sa de Facebook.

Totodată, ministrul Infrastructurii a declarat că infrastructura actuală a Aeroportului Chișinău nu va mai face față fluxului de pasageri în creștere, fiind nevoie de dezvoltarea acesteia. „Suntem conștienți de aglomerația actuală de la aeroport, care va crește odată cu sporirea numărului de pasageri. Soluția este una singură: investiții serioase în aeroport. Din acest motiv, am anunțat că vom efectua cât mai curând studiul de fezabilitate pentru un nou terminal, parcare auto, pistă și alte tehnologii necesare pentru buna funcționare a aeroportului. Investițiile necesare sunt estimate la 250-300 milioane de euro”, a precizat el.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: