The Conversation

Aproape un sfert din populația Moldovei trăiește în sărăcie absolută, cu venituri lunare mai mici de 2000 de lei

Gospodăriile din cinci și mai multe persoane se confruntă cu un risc de 2,2 ori mai mare al sărăciei comparativ cu gospodăriile formate dintr-o singură persoană. Datele au fost publicate pe 8 iulie de către Biroul Național de Statistică (BNS).

Cea mai scăzută pondere a rata sărăciei (10,2% în anul 2018) se înregistrează în gospodăriile formate dintr-un singur membru în vârstă de până la 60 ani, iar cea mai ridicată (42,0%) la gospodăriile cu trei sau mai mulți copii. Acest grup de gospodării reprezintă aproximativ 8% din populație.

Un factor important în determinarea nivelului de bunăstare a populaţiei este mediul de reşedinţă. Conform statisticilor, populaţia din mediul rural este expusă unui risc de sărăcie mul mai mare decât populaţia din mediul urban. Rata sărăciei, în anul 2018, în mediul rural a constituit 31,6%, faţă de 10,6% în mediul urban. Comparativ cu anul 2017, se constată o descreştere uşoară atât în mediul rural, cât şi în cel urban.

Sărăcia variază și în funcție de nivelul de educație al capului gospodăriei. Respectiv, probabilitatea de a fi sărac este mai mică în cazul gospodăriilor cu un nivel mai înalt de instruire al principalului întreținător. Fiecare nivel de educație în plus înseamnă o scădere a riscului sărăciei, de la 5,2% în cazul gospodăriilor unde capul gospodăriei are studii superioare până la 48,5% pentru gospodăriile unde capul gospodăriei este fără studii.

În funcție de sursa principală de venit al capului gospodăriei, cele mai defavorizate sunt gospodăriile unde capul gospodăriei este lucrător pe cont propriu în sectorul agricol (42,2%), după care urmează gospodăriile cu capul gospodăriei salariat în sectorul agricol şi pensionar (39,9% și, respectiv, 28,9%).

BNS precizează că, în anul 2018, pragul sărăciei absolute a constituit în medie pe lună per persoană 1998,4 lei. Rata sărăciei absolute a constituit 23,0%, fiind în descreștere cu 4,7 puncte procentuale față de anul 2017. 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Shopping trip în inima modei – Milano te așteaptă

După succesul promoției din anul trecut, când câștigătorii au ajuns la Barcelona, maib și Mastercard te invită să descoperi o nouă destinație de vis: Milano – capitala modei și a rafinamentului italian. E momentul să-ți transformi fiecare plată cu cardul Mastercard maib gama premium într-o șansă de a câștiga o escapadă memorabilă în Italia și 1000 de euro pentru shopping în Fidenza Village.

Cum participi?

  • Fă cel puțin 5 tranzacții în fiecare etapă a promoției, în valoare minimă de 500 lei fiecare, cu cardul tău maib gama premium
  • Înregistrează-te pe pagina promoției pentru a fi eligibil la tombolă

Calendarul promoției

Promoția se va desfășura în trei etape, iar la finalul fiecăreia vor fi acordate câte un premiu mare și două premii intermediare. 

  • 01.08.2025 – 31.08.2025 
  • 01.09.2025 – 30.09.2025 
  • 01.10.2025 – 31.10.2025 

Detalii despre premii

Premiul mare
Un city break la Milano pentru două persoane, complet acoperit – zbor tur-retur, cazare premium și o experiență exclusivistă de shopping în Fidenza Village, parte din faimoasa The Bicester Collection. Aici, moda de lux și ofertele speciale se întâlnesc într-un decor italian autentic. Iar tu ai la dispoziție 1000 euro pentru a-ți reinventa stilul.

Experiența unui shopping local
La fiecare etapă, oferim 2 vouchere a câte 15.000 lei fiecare, valabile în magazinele partenere din Moldova. Pentru că moda e o atitudine – și poate începe chiar de aici, de acasă.

Încă nu ai un card maib gama premium? Îl poți deschide oricând, rapid și simplu, fără costuri dacă îndeplinești condițiile de smart pricing, adică faci lunar plăți de cel puțin 10.000 MD.

Mai multe achitări – mai mult șanse de câștig. 

Regulamentul promoției îl găsești aici. 

Tu conduci. maib

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: