Ar fi bătut un bărbat, lăsându-l să moară: trei suspecți din Cimișlia riscă închisoare pe viață

Trei bărbați, cu vârste de 39, 34 și, respectiv, 24 de ani, au fost trimiși în judecată, fiind acuzați de comiterea unui omor cu „deosebită cruzime”. Fapta ar fi avut loc în iunie 2024, iar corpul victimei a fost descoperit trei luni mai târziu.

Potrivit Procuraturii, în luna iunie a anului trecut, într-o casă nelocuibilă din orașul Cimișlia, în urma consumului de băuturi alcoolice, cei trei „l-ar fi maltratat și bătut pe un amic de pahar”, în vârstă de 49 de ani. Victima a suferit multiple leziuni corporale și „ar fi fost lăsată să zacă timp de mai multe zile, până când a decedat”. Ulterior, „făptuitorii ar fi transportat corpul neînsuflețit într-o pădure, încercând să ascundă urmele infracțiunii”.

Cadavrul a fost descoperit în septembrie 2024, după ce vecinii au semnalat un miros persistent și specific provenind din direcția pădurii. Poliția a fost alertată, iar în urma măsurilor întreprinse, a fost identificat cadavrul victimei.

Doi dintre suspecți au fost reținuți imediat, în timp ce al treilea a părăsit domiciliul și a fost găsit abia după o lună de căutări, fiind plasat în arest preventiv.

Niciunul dintre cei trei învinuiți nu și-a recunoscut vinovăția în timpul urmăririi penale. Se menționează că aceștia nu sunt la prima abatere de la lege, unul dintre ei fiind eliberat din detenție chiar în anul 2024.

Dacă vor fi găsiți vinovați de săvârșirea omorului, cei trei bărbați riscă pedepse cu închisoarea de la 15 la 20 de ani sau chiar detențiune pe viață.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

30 de treceri feroviare din Republica Moldova vor rămâne fără bariere mecanice. Acestea vor fi înlocuite cu indicatoare rutiere. Anunțul a fost făcut pe 5 iunie de întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Potrivit instituției, decizia a fost luată în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea infrastructurii. Astfel, participanții la trafic sunt îndemnați să se asigure vizual și auditiv, înainte de traversarea liniei ferate.

„Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii”, au comunicat reprezentanții CFM pe 5 iunie.

În acest context, întreprinderea a făcut apel la toți participanții la trafic să manifeste maximă prudență la apropierea de trecerile la nivel cu calea ferată nedirijate, să reducă viteza, să se asigure vizual și auditiv că nu se apropie înainte de traversarea liniei ferate niciun tren sau alt vehicul feroviar și să respecte indicatoarele rutiere.

„Reiterăm, că conducătorului de vehicul îi este interzis să se angajeze în traversare în cazul în care situaţia rutieră îl va impune să oprească pe calea ferată, precum şi să ocolească vehiculele oprite în faţa trecerii, ieşind pe contrasens. Pentru cedarea trecerii trenului sau altui vehicul feroviar, în cazul lipsei marcajului și a indicatorului, conducătorul trebuie să oprească nu mai aproape de 10 m de la prima șină”, se mai arată în mesajul CFM.

***

Amintim că CFM se confruntă cu dificultăți financiare din august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus semnificativ după redeschiderea portului Odesa. Pierderile generate au dus la diminuarea veniturilor și la întârzieri de luni întregi la plata salariilor angajaților. În încercarea de a face rost de bani, întreprinderea a scos la licitație vagoane de pasageri, locomotive și fier vechi.

În prezent, CFM este condusă de Serghei Cotelnic. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea, a declarat anterior că întreprinderea este strategică și nu se discută despre o posibilă privatizare.

În luna mai 2025, autoritățile au anunțat că întreprinderea va beneficia, în premieră, de sprijin financiar din partea statului pentru întreținerea și modernizarea rețelelor feroviare. Deși proiectul supus consultărilor publice prevedea o alocare anuală de 400 de milioane de lei, în baza unui contract multianual, Ministerul Infrastructurii anunța că suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: