Johnson&Johnson
Profimedia Images

Austria nu mai acceptă certificatele verzi cu vaccinul Johnson&Johnson. Care este motivul

Certificatele verzi COVID-19 cu vaccinul monodoză Johnson&Johnson și-au pierdut valabilitatea în Austria, începând de luni, 3 ianuarie, atât pentru călătorii cât şi pentru accesul în spaţiile unde este cerut acest document, conform unei decizii luate de guvernul austriac.

În Germania, majoritatea persoanelor vaccinate anti-COVID-19 şi care totuşi s-au infectat au primit serul Johnson & Johnson, au remarcat experţii sanitari din această ţară în luna octombrie, când varianta dominantă a coronavirusului era Delta, relatează Digi24.ro.

Între timp, guvernul austriac a primit date suplimentare care sugerează că acest vaccin are o eficacitate mai redusă şi faţă de noua variantă Omicron, în comparaţie cu vaccinurile ARN mesager, astfel că a menţinut decizia de a renunţa la vaccinul Johnson & Johnson, luată în noiembrie.

Cele circa 260.000 de persoane imunizate în Austria cu serul Johnson & Johnson au fost notificate atunci că certificatul lor verde va expira începând din 3 ianuarie, iar pentru a-l putea folosi în continuare trebuie să se vaccineze preferabil cu un vaccin ARN mesager, Pfizer sau Moderna, scrie presa locală austriacă, citată de Agerpres. Însă circa 75.000 dintre persoanele notificate încă nu s-au vaccinat din nou.

Danemarca, Finlanda şi Slovenia au renunţat de asemenea la administrarea vaccinului Johnson & Johnson.

Totuşi, cercetătorii sud-africani în colaborare cu compania Johnson & Johnson au susţinut că a doua doză din acest vaccin oferă o protecţie de până la 85% în faţa variantei Omicron.

***

De menționat că Republica Moldova a primit mai multe loturi de vaccin Johnson & Johnson, produs în SUA. Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății din data de 02.08.2021, în total, țara noastră a recepționat 301.200 doze de Johnson & Johnson, din cele 500.000 doze planificate.

„Observăm o cerere mare a vaccinului Johnson & Johnson în Republica Moldova. Conform datelor, în jur de 59.000 persoane deja s-au vaccinat cu acest vaccin. Astăzi, țara noastră dispune de vaccinuri de diferite tipuri, toate fiind sigure și eficiente. Îndemnăm populația să meargă la vaccinare, să ia exemplul medicilor, profesorilor și tuturor celor care au înțeles că COVID-19 este o amenințare reală la sănătatea și viitorul nostru”, declara atunci secretarul de stat al MSMPS, Tatiana Zatîc.

Vaccinul Johnson & Johnson e produs de compania americană farmaceutică Johnson &Johnson, se administrează intramuscular cu o singură doză și e recomandat persoanelor cu vârsta de cel puțin 18 ani. Vaccinul a fost aprobat de autoritățile din SUA, Uniunea Europeană și precalificat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS).

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Vitalie PERCIUN: „Am reușit să ne dublăm cifra de afaceri și să consolidăm încrederea gamerilor din Moldova în produsele originale PlayStation”

Interviu cu Directorul Energy One SRL, Distribuitorul Oficial Sony PlayStation în Republica Moldova

Bună ziua, domnule Perciun! După exact un an de la primul nostru interviu, revenim cu o nouă lansare spectaculoasă: PlayStation 5 Slim „Ghost of Yōtei Gold Limited Edition”. Cum ați descrie această ediție specială?

Bună ziua! Este o adevărată bucurie să vorbim din nou, mai ales cu prilejul unei lansări care depășește granițele simplei tehnologii. „Ghost of Yōtei Gold” nu este doar o consolă – este o piesă de colecție, o operă de artă care îmbină estetica japoneză cu performanța de vârf a PlayStation 5 Slim. Designul inspirat din kintsugi – arta japoneză de a transforma imperfecțiunea în frumusețe – transmite o emoție aparte. Aurul, liniile fine, detaliile gravate – toate evocă ideea de renaștere, curaj și echilibru.

Așadar, putem spune că această ediție aduce o doză de artă în lumea jocurilor video?

Exact. Este o fuziune între tehnologie și cultură. Tot mai mulți gameri percep consola nu doar ca pe un dispozitiv, ci ca pe o expresie a identității lor. Iar această ediție limitată „Ghost of Yōtei Gold” este creată tocmai pentru acei oameni care văd frumusețea în detaliu și emoția în fiecare poveste de joc.

Energy One SRL este distribuitorul oficial al Sony PlayStation în Republica Moldova. Cum s-a încheiat primul an de activitate completă?

Pot spune cu mândrie că ne-am atins obiectivul propus anul trecut – și chiar l-am depășit. În doar 12 luni, am reușit să dublăm cifra de afaceri – de la 1,2 mln. USD la 2,5 mln. USD -, să consolidăm parteneriatele cu principalele rețele de retail din țară și să câștigăm încrederea gamerilor moldoveni. A fost un an de muncă intensă, dar rezultatele ne confirmă că suntem pe drumul cel bun. Pe acest motiv, privim cu încredere în viitor și, peste un an de activitate, ne propunăm să triplăm cifra de afaceri –și să atingem borna de 5 milioane de dolari americani!

Care au fost factorii principali ai acestei creșteri spectaculoase?

În primul rând, seriozitatea și calitatea produselor pe care le oferim. Toate consolele, accesoriile și jocurile distribuite prin Energy One provin din lanțul oficial Sony PlayStation, ceea ce înseamnă produse originale, garanție internațională și suport tehnic complet. În al doilea rând, parteneriatele cu retaileri importanți – cum ar fi Darwin, Enter, Ultra, Bomba, Maximum și Sony Center – au făcut ca PlayStation să fie mai accesibil ca oricând în Moldova.

Cum a reacționat comunitatea locală de gameri la aceste ediții limitate și lansări internaționale?

Comunitatea din Moldova este extraordinar de activă și receptivă. Gamerii noștri sunt informați, conectați la tendințele globale și apreciază autenticitatea. Lansări precum „Ghost of Yōtei Gold” nu sunt doar momente comerciale, ci adevărate evenimente culturale pentru ei. În plus, am observat o creștere constantă a cererii pentru edițiile de colecție – semn că gamingul a devenit o formă de lifestyle.

Ce urmează în perioada următoare pentru Energy One și pentru pasionații PlayStation din Republica Moldova?

Ne propunem să extindem gama de produse și să organizăm mai multe evenimente locale dedicate gamerilor – testări, competiții și lansări oficiale. În același timp, vom continua să promovăm cultura gamingului autentic și să aducem experiența PlayStation cât mai aproape de utilizatorii din Republica Moldova.

Ce mesaj doriți să transmiteți comunității PlayStation din țară?

Le mulțumim tuturor celor care ne-au fost alături în acest prim an și au ales originalul în locul compromisului. Fiecare consolă cumpărată prin canalele oficiale înseamnă încredere, siguranță și o experiență completă. Continuăm să creștem împreună și vă promitem că anul următor va aduce noutăți spectaculoase.

Mulțumim pentru interviu și mult succes în continuare!

Mulțumesc și eu! Fiecare lansare PlayStation este o poveste, iar noi suntem onorați să o aducem mai aproape de gamerii din Republica Moldova.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: