APP

Avia Invest, reacție la revenirea Aeroportului Chișinău în proprietatea statului: „O preluare de tip raider”

Compania Avia Invest reacționează la revenirea Aeroportului Internațional Chișinău în proprietatea statului. Compania, care a concesionat aeroportul în 2013, susține că „această decizie este o preluare de tip raider” și „autoritățile statului și-au îndreptat toate eforturile pentru rezilierea contractului în mod ilegal”. 

Avia Invest susține că pe 25 februarie 2022 „Comisia de Situații excepționale a decis să schimbe forțat administratorul Avia Invest S.R.L. și a numit un „administrator de stat” contra voinței fondatorilor companiei”. „Această decizie este o preluare de tip raider a companiei”, menționează Avia Invest.

Compania mai spune că „autoritățile statului și-au îndreptat toate eforturile pentru rezilierea contractului în mod ilegal și au cerut deschis judecătorilor să ia o decizie „corectă” cu orice preț”.

„Toată esența situației este simplă și clară – statul, prin Comisia Națională a Piețelor Financiare, a obligat compania de asigurări să retragă polița de asigurare de la Avia Invest sau să pună licența pe masă și apoi a interzis tuturor celorlalte companii de asigurări din Republica Moldova să încheie contracte sub aceleași amenințări. Ulterior, Agenția Proprietății Publice a mers cu mândrie în instanță și a cerut rezilierea contractului de concesiune pentru că Avia Invest nu are polița de asigurare emisă de companiile moldovenești. În momentul în care Avia Invest a prezentat o poliță de asigurare emisă de o mare companie de asigurări din Federația Rusă, APP a refuzat pur și simplu să o recunoască, dar polița de asigurare nu a fost restituită până în ziua de azi”, se arată în declarația Avia Invest.

Reprezentanții Avia Invest mai precizează că pe 27 martie directorul Agenției Proprietății Publice a semnat un ordin prin care se:

– „înlătură „Avia Invest” S.R.L. din procedura de transfer de active;

– obligă angajații APP să semneze imediat actele de transmitere în mod unilateral și să efectueze alte acțiuni „fără a respecta procedurile stabilite prin contract” și „prin derogare de la procedurile stabilite de lege”;

– dă instrucțiuni să ridice de la „Avia Invest” S.R.L. nu doar proprietatea de stat aflată în concesiune sau creată prin investiţii, ci si preluarea în mod gratuit în favoarea statului toate proprietăţile, care sunt active proprii ale Avia Invest S.R.L.”.

„Compania Avia Invest S.R.L. şi fondatorii săi solicită protecția necondiționată a drepturilor lor în instanțe naționale și internaționale”, au conchis reprezentanții Avia Invest.

 

Autoritățile au finalizat procedura de transferare a dreptului de proprietate de la concesionarul Avia Invest către stat. Informația a fost confirmată, pe 28 martie – pentru NM, de serviciul de presă al Avia Invest. La fel informația a fost confirmată de o sursă familiarizată cu situația, care a insistat asupra anonimatului. Potrivit acestuia, procedura a fost complexă și a afectat nu doar Aeroportul Internațional Chișinău, ci și întreprinderi aferente cum ar fi Aeroport Handling.

Amintim că judecătorii Curții de Apel Chișinău au pronunțat pe 23 noiembrie hotărârea prin care Aeroportul Internațional Chișinău urmează să revină în proprietatea statului. Avia Invest consideră că decizia este ilegală. Compania a declarat că, dacă va fi pusă în aplicare, inițiativa va costa statul peste 90 mln euro. Mai mult, hotărârea va fi atacată la Curtea Supremă de Justiție.

Fostul ministru al Justiției Sergiu Litvinenco a precizat anterior că decizia este definitivă și executorie. La rândul ei, ex-premierul Natalia Gavrilița a menționat că a dat toate indicațiile necesare pentru ca tranziția să fie „una ordonată”. Iar fostul vicepremier Andrei Spînu a dat asigurări că statul este pregătit să preia bunul pentru ca „cetățenii să nu simtă nici un disconfort în perioada următoare”.

Șefa statului Maia Sandu a calificat hotărârea drept „o înfrângere pentru gruparea coruptă”. „Gruparea coruptă, care a preluat abuziv Aeroportul în 2013, iar în ultimele luni încearcă să destabilizeze situația din țara noastră, de teamă că va pierde cele furate, a suferit o înfrângere”, a declarat președinta țării.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Stiri.md

Șeful Serviciului Vamal: Scanerele vechi, principala cauză în combaterea contrabandei la frontierele țării

Directorul Serviciului Vamala, Alexandru Iacub, a spus că principala problemă care împiedică reducerea semnificativă a fenomenului contrabandei în punctele de trecere a frontierei ale Republicii Moldova este tehnica învechită de scanare. Potrivit lui, și eliminarea factorului uman prin digitalizarea completă a serviciilor ar descuraja comiterea unor astfel de infracțiuni. Precizările au fost făcute în cadrul ediției din 17 octombrie a emisiunii „Factor economic” de la Next TV.

Ultima procurare de scaner am avut-o cu ajutorul partenerilor din Statele Unite, un scaner mobil la Tudora. Acum merge procedura de înmatriculare, nu poate să fie lansat în foarte scurt timp, dar el costă trei milioane de euro. Dotările sunt o condiție. Alt moment cum, spre exemplu, țările europene luptă cu flagelul acesta, într-adevăr prin digitalizare, și am menționat noul sistem computerizat de tranzit, adică aderarea la Convenție. Asta presupune, practic, intervenții zero din partea vameșului, are loc analiza automatizată în cadrul sistemului. Asta înseamnă că nu va fi intervenție umană și camionul nu stă mai mult de 5-10 minute în punctul vameșului”, a menționat Alexandru Iacub, potrivit Moldova 1.

El a precizat că Ministerul Finanțelor urmează să aloce resurse financiare pentru procurarea scanerelor noi. Autoritățile conștientizează că aceasta va fi viitoarea frontieră a unei țări a Uniunii Europene, de aceea este necesară fortificarea capacităților, iar Guvernul a aprobat recent programul de digitalizare, care prevede finanțări pentru achiziționarea tehnicii noi pentru anul 2026, a mai menționat directorul Serviciului Vamal.

Precizăm că peste 130 de cauze penale ce vizează contrabanda și fraudele vamale au fost pornite, în perioada septembrie 2024 – octombrie 2025. Valoarea bunurilor este de 52 milioane lei, iar peste 23 de kilograme de droguri au fost ridicate în cadrul acțiunilor comune cu alte autorități de drept.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: