besthealthmag.ca

Care este starea de sănătate a femeii diagnosticate cu coronavirus. Precizările Ministerului Sănătății

Moldoveanca infectată cu noul tip de coronavirus se află într-o stare stabilită. Anunțul a fost făcut de către ministrul Sănătății, Viorica Dumbrăveanu în cadrul ședinței Comisie naționale extraordinare de sănătate publică.

„Prima adresare a persoane a fost realizată pe 28 februarie, când a debutat boala cu o febră de 38-39. Ulterior, la persoană a apărut tuse seci și la data de 4 martie ea se adresează cu starea agravată deja la medic, în Italia, fiind determinat tratament cu antibiotice. În dinamica stării sale, ea a luat decizia de a reveni în Republica Moldova și nu a prezentat nici o informație nici însoțitorilor de bord, nici când a urcat în avion despre starea precară de sănătatea”, a spus Dumbrăveanu.

De asemenea, aceasta precizată că actualmente, persoana este internată într-o instituție spitalicească strategică, iar starea ei nu s-a agravat și este stabilă. Totodată, ministra a informat că pe cursa respectivă au fost 145 de pasageri, dintre care 10 ucraineni.

„Noi suntem obligați ca persoanele cu risc înalt, cele care s-au aflat cu două scaune în față, în spate și lateral, să le tratăm ca persoane cu risc înalt. Pe parcursul nopții, noi am apelat un cerc mai mare de persoane, 45 de persoane, și am atenționat despre cazul înregistrat, despre obligativitatea și responsabilitatea de a nu părăsi domiciliu, că vor fi monitorizați zilnic de medicul de familie și să realizeze termometria. Toate fișele epidemiologice au fost transmite medicilor de familie pentru a realiza monitorizarea la domiciliu. În cazul în care apare un simptom sunt rugate să apeleze 112”, a mai precizat ministra Sănătății.

„Ea a pus în pericol mai multe persoane. Este o dovadă de iresponsabilitate. Medicii noștri se luptă pentru viața ei”, a punctat premierul Ion Chicu.

Menționăm că în Republica Moldova a fost confirmat primul caz de coronavirus. Este vorba despre o femeie, revenită din Italia, în vârstă de 48 ani.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Максим Андреев / NewsMaker

PAS – „lider” în utilizarea resurselor administrative în campania electorală: constatările Promo-LEX în prag de alegeri

Partidul de guvernământ Acțiune și Solidaritate (PAS) este vizat cu cele mai multe cazuri de utilizare a resurselor administrative în campania pentru alegerile parlamentare, potrivit raportului Promo-LEX prezentat pe 26 septembrie, în ultima zi de campanie electorală. Raportul mai arată cheltuieli neraportate de aproape 700 de mii de lei în rândul mai multor concurenți electorali – bani folosiți în special pentru publicitate online, transport și plata agitatorilor. Perioada monitorizată cuprinde 11–24 septembrie.

Potrivit observatorilor, campania electorală a fost una foarte activă. În perioada raportată, concurenții electorali au desfășurat aproape 2.000 de evenimente — cu 50% mai multe decât la începutul campaniei. Cel mai des au distribuit materiale informative (68%) și s-au întâlnit cu alegătorii (22%). Cei mai activi au fost PAS și Blocul Electoral „Patriotic”.

Promo-LEX a documentat 84 de cazuri de utilizare a resurselor administrative, dintre care 66 la PAS. Blocul „Patriotic” a înregistrat opt cazuri, Blocul „Alternativa” – cinci, Partidul „Coaliția pentru Unitate și Bunăstare” (CUB) – trei, iar „Liga Orașelor și Comunelor” (LOC) și Partidul Național Moldovenesc (PNM) câte unul fiecare. Încălcările țin de atribuirea meritelor pentru proiecte finanțate din bugetul de stat, folosirea spațiilor instituțiilor publice pentru activități electorale, implicarea primarilor și funcționarilor publici în campanie în timpul programului de lucru și organizarea întâlnirilor cu angajați din sectorul bugetar.

În perioada 8–21 septembrie, concurenții electorali au declarat venituri în valoare totală de 23,8 milioane de lei, provenite în principal din donații ale persoanelor fizice (67%), juridice (16%) și din donații materiale (10%). În aceeași perioadă, formațiunile politice au cheltuit 23 de milioane de lei, cel mai des pentru publicitate la televiziune și radio (44%), materiale promoționale (22%), publicitate online (10%) și reclame pe rețelele sociale (7%). Totodată, concurenții nu au raportat cheltuieli de cel puțin 693 de mii de lei, bani folosiți pentru publicitate pe rețelele sociale, transport, deplasări peste hotare și remunerații pentru agitatori. Cele mai mari neconcordanțe au fost depistate la PAS (43% din sumă).

Printre alte nereguli observate se numără: plasarea publicității în locuri interzise, implicarea unor terți (inclusiv rețele coordonate din Rusia și ONG-uri), precum și utilizarea limbajului instigator la ură, cu declarații homofobe, sexiste și xenofobe din partea unor politicieni.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: