Andrei Mardari / NewsMaker

Câți angajați va avea Ministerul Energiei și care le vor fi prioritățile? Guvernul a aprobat documentele de constituire a instituției 

Regulamentul Ministerului Energiei, organigrama, structura aparatului central și alte documente de constituire a noii instituții au fost aprobate de Guvern, pe 7 martie.

„Crearea unui minister separat în Guvern reprezintă aprecierea importanței sectorului energetic pentru buna funcționare a economiei. Viziunea noastră pe termen mediu este să avem un sector energetic sigur, sustenabil și competitiv, cu obiectivul de decarbonizare a economiei înainte de 2050”, a declarat ministrul Victor Parlicov.

Printre prioritățile Ministerului Energiei pe termen mediu se numără prevenirea și atenuarea potențialelor crize energetice, prin asigurarea achiziției și a stocurilor strategice de gaze naturale și diversificarea surselor de aprovizionare cu energie electrică.

De asemenea, se urmărește creșterea securității energetice prin întărirea sistemului electroenergetic și a gradului de interconectare cu România, crearea Fondului pentru eficiență energetică, dar și facilitarea investițiilor în tehnologii de stocare a energiei și în unități de echilibrare.

O prioritate rămâne dezvoltarea pieței concurențiale de energie electrică și pregătirea integrării pe piața internă a Uniunii Europene.

Ministerul va avea 60 de angajați în 7 direcții și 6 servicii, iar cei trei secretari de stat vor fi responsabili de securitatea energetică, energia sustenabilă, planificarea strategică, digitalizarea și tranziția energetică. În același timp, secretarul general al ministerului va gestiona relația cu funcționarii publici.

Ministerul Energiei a preluat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale domeniul securitate și eficiență energetică, devenind succesor de drepturi și obligații conexe.

Totodată, ministerul va fi fondator sau coordonator al Agenției pentru Eficiență Energetică, Unității de implementare a proiectelor în domeniul energetic și al Întreprinderii de Stat „Moldelectrica”.

***

În februarie Victor Parlicov declara că ministerul la conducerea căruia a fost numit pe 16 februarie „lipsește ca entitate juridică”. „Eu sunt ministrul numit, dar minister nu-i”, menționa ministrul Energiei. Întrebat dacă doar el este angajat la minister, Parlicov spunea că nu știe dacă și el este angajat.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Reuters

Tiraspolul amenință locuitorii din stânga Nistrului cu închisoarea și acuză Chișinăul că i-ar „recruta”. Biroul de reintegrare: „Manipulare”

Autoritățile nerecunoscute de la Tiraspol acuză Chișinăul că „recrutează” locuitori din regiune pentru a „obține informații care prejudiciază securitatea Transnistriei”, oferindu-le, în schimb, cetățenia. Reprezentanții Chișinăului au declarat pentru NewsMaker că structura din regiune care a făcut aceste acuzații „mereu s-a concentrat pe generarea de provocări, inducerea în eroare a opiniei publice și denigrarea imaginii autorităților constituționale”.

„Ministerul Securității” nerecunoscut de la Tiraspol a emis, pe 10 iulie, o „avertizare” în care menționează o „tactică de recrutare” a locuitorilor din regiunea transnistreană de către „serviciile speciale ale Moldovei”. „Începând cu anul 2024 se înregistrează o creștere accelerată a acțiunilor de recrutare desfășurate de angajații SIS al Republicii Moldova față de cetățenii regiunii transnistrene care depun acte pentru obținerea cetățeniei moldovenești. Scopul — obținerea de informații care prejudiciază securitatea Transnistriei”, a comunicat organul de la Tiraspol responsabil de domeniul securității.

Tiraspolul susține că locuitorii regiunii „sunt determinați, prin șantaj, să colaboreze”, iar „în cazul acceptării, li se promite rezolvarea problemei legată de susținerea examenului privind cunoașterea Constituției Republicii Moldova și a limbii române”. „În cazul refuzului de a colabora”, se mai arată în avertizarea Tiraspolului, li se „comunică despre refuzul acordării cetățeniei”. În continuare, locuitorii din stânga Nistrului au fost avertizați că „trădarea de stat se pedepsește cu până la 20 de ani de închisoare”.

Solicitați de NewsMaker pentru un comentariu, reprezentanții Biroului politici de reintegrare au declarat că „activitatea pretinsei structuri din regiune mereu s-a concentrat pe încălcarea constantă a legislației naționale în vigoare și a integrității teritoriale a țării, generarea de provocări și de tactici de manipulare, inducerea în eroare a opiniei publice, denigrarea imaginii autorităților constituționale, fabricări de dosare artificiale și persecutări abuzive ale cetățenilor pentru libera exprimare sau criticile aduse factorilor de propagandă locali”.

„Cenzura informațională locală, autoizolarea regiunii și starea extrem de degradantă a drepturilor omului din raioanele de est ale țării, la fel ca și în alte domenii, este o reflecție directă a activității aceleiași structuri. Reieșind din aceste considerente urmează a fi făcute concluziile de resort”, au declarat reprezentanții Biroului.

***

Potrivit unui raport al Promo-LEX, situația drepturilor omului în regiunea transnistreană, pe parcursul anului 2024, a fost marcată de practici ilegale, abuzuri instituționalizate și un climat cronic de impunitate. Conform asociației, dreptul la libertate și siguranță a persoanei a fost grav afectat de rata mare de încarcerare (de 1,67 ori mai mare decât în dreapta Nistrului), de practici arbitrare de privare de libertate, inclusiv prin utilizarea extinsă a „arestului preventiv” și a „arestului administrativ” în scopuri punitive, precum și de supraaglomerarea locurilor de detenție. Asociația mai declara că persoanele aflate în detenție în stânga Nistrului sunt supuse intimidărilor și abuzurilor fizice și nu au acces la niciun mecanism prin care să poată reclama aceste abuzuri.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: