CEC a inițiat procedura de validare a mandatului lui Viorel Barda. CV-ul și averea viitorului deputat PAS (DOC)

Comisia Electroală Centrală (CEC) a anunțat, pe 26 august, că ințiază procedura de validare a mandatului de deputat în cazul lui Viorel Barda. Acesta va prelua fotoliul de parlamentar după demisia Zinaidei Popa, care a decis să rămână în funcția de consilier al municipiului Chișinău. Anterior, Barda a fost șef al Direcției 11 din cadrul Direcției Generale pentru Administrarea Clădirilor din Republica Moldova și președinte al Organizației Locale Râșcani PAS.

CEC a luat act de vacanța unui mandat de deputat în Parlamentul Republicii Moldova, atribuit Partidului Politic „Partidul Acțiune și Solidaritate”. În conformitate cu prevederile legale, Comisia va propune Curții Constituționale validarea mandatului de deputat candidatului supleant Barda Viorel de pe lista aceluiași partid politic.

Potrivit declarației depuse la CEC, din 1 ianuarie 2019 până pe 31 decembrie 2020, acesta a obținut un venit în mărime de 81,3 mii de lei – salariu. În document se arată că partenera sa de viață lucrează la întreprinderea Mobile SRL, de la care a obținut un venit de aproape 96 de mii de lei. Aceasta a mai declarat și o donație în mărime de 33 400 de euro, o indemnizație de 6 000 de lei de la Primăria comunei Grătiești, precum și suma de 60 000 de lei – locațiune.

Viorel Barda nu deține niciun apartament sau casă, însă a declarat trei autoturisme: un Ford Transit produs în 2000 și cumpărat în 2011 (estimat la suma de 40 de mii de lei), un VAZ din 2001 (estimat la $1000) și o Toyota produsă în 2005 și cumpărată în 2014, în valoare de 6 mii de euro.

De asemenea, viitorul deputat a declarat un depozit bancar în sumă de 33400 de euro.

Conform CV-ului său, între anii 2006 – 2016 – a deținut funcția de administrator, S.C. ,,Cetatea Petrarilor”, iar anterior a fost inspector principal pentru pregătire profesională în cadrul Comisariatului de poliție a sectorului Râșcani. În 2005, Barda a fost lector al catedrei „Procedura penală și criminalistică”, iar în 2004 – inspector principal al secției reurse umane în cadrul Academiei de Poliție ,,Ștefan cel Mare”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Guvernul se pregătește să lichideze două școli-internat din Ceadîr-Lunga și Hîncești. Conform unui proiect aflat pe ordinea de zi a următoarei ședințe de Guvern, una dintre instituții și-a încetat activitatea încă din ianuarie 2024, iar cealaltă nu mai are elevi din anul școlar 2022-2023. Bunurile celor două instituții vor fi redistribuite către alte instituții de învățământ și autorități locale, iar personalul va fi disponibilizat. Pentru întreținerea acestor școli în 2025 au fost alocați peste 2 milioane de lei, iar banii nefolosiți vor fi redirecționați către instituțiile care vor prelua bunurile școlii de tip internat din Ceadîr-Lunga.

La ședința Guvernului din 11 iunie, miniștrii urmează că hotărască dizolvarea prin lichidare a două instituții publice: Școala de tip internat pentru copii rămași fără ocrotire părintească din Ceadîr-Lunga, UTA Găgăuzia, și Școala-Internat auxiliară din Hîncești. Conform proiectului, Ministerul Educației va institui comisiile de lichidare, care vor asigura procesul.

În același timp, Guvernul va hotărî transmiterea, cu titlu gratuit, din gestiunea școlii de tip internat din Ceadîr-Lunga în gestiunea Instituției Publice Școala Profesională din Ceadîr-Lunga, UTA Găgăuzia, a opt construcții. Acestea vor fi utilizate pentru instruirea elevilor la programele „Bucătar-Chelner” și „Bucătar-Cofetar” și pentru cazarea elevilor. O altă construcție, gestionată de școala de tip internat din Ceadîr-Lunga, va fi transmisă în gestiunea Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică. Încă o construcție, aflată în proprietatea statului și gestionată de școala de tip internat din Ceadîr-Lunga, va fi transmisă în proprietatea municipiului Ceadîr-Lunga, „pentru a fi folosită prioritar în scopuri educaționale”. Guvernul va hotărî și transmiterea, din proprietatea statului în proprietatea raionului Hîncești, a unui teren, precum și a opt construcții care erau gestionate de școala-internat auxiliară din Hîncești.

Ministerul Educației va institui o comisie de transmitere a bunurilor și va asigura transmiterea acestora în termen de 30 de zile. 

NewsMaker by Mihaela Conovali

Conform proiectului, școala de tip internat din Ceadîr-Lunga și-a sistat activitatea în luna ianuarie 2024. Ultimii 12 copii au fost repartizați în patru familii de asistență parentală profesionistă și reintegrați în familia biologică. „În prezent, conform schemei de încadrare a personalului, care include 8 unități, sunt angajate 6 persoane. Salariații școlii urmează să fie preavizați, în conformitate cu Codul muncii, și vor beneficia de indemnizațiile prevăzute de legislația în vigoare”, se menționează în proiect.

Cu referire la școala-internat auxiliară din Hîncești, aceasta, începând cu anul de studii 2022-2023, nu a avut niciun copil. „În prezent, în Școala-Internat auxiliară din Hîncești activează 5 salariați: directorul interimar, contabilul, administratorul de patrimoniu, paznicul și îngrijitorul-măturător. Salariații școlii urmează să fie disponibilizați, în conformitate cu prevederile Codului muncii”, se comunică în proiect.

Conform proiectului, pentru întreținerea celor două instituții propuse spre lichidare, pentru anul 2025 au fost alocați 2.142,5 mii lei. După lichidare, banii nefolosiți vor fi redirecționați către instituțiile care vor prelua bunurile de la școala de tip internat din Ceadîr-Lunga. Acești bani vor fi folosiți în programele de învățământ profesional tehnic și servicii generale în educație.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: