Chișinăul, fără buget aprobat de jumătate de an. Consilierii PAS cer convocarea de urgență a CMC: „Primarul ne face de râs”

Fracțiunea Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) din Consiliul Municipal Chișinău (CMC) solicită convocarea imediată a unei ședințe extraordinare a consiliului, pentru a dezbate proiectul bugetului municipal pentru anul 2025, a examina modul în care au fost cheltuiți banii publici în 2024 și a investiga activitatea întreprinderilor municipale, în special a presupuselor cazuri de „obstrucționare a controlului consilierilor”. Totodată, consilierii PAS îl acuză pe primarul Ion Ceban că „ar sabota intenționat” votarea bugetului municipiului Chișinău.

De jumătate de an capitala Republicii Moldova se află în haos, blocaje și decizii arbitrare, care stagnează dezvoltarea orașului și afectează viața fiecărui locuitor. În loc de un primar implicat un edil care pare să creadă că Primăria e moșia sa personală, nu instituția publică care aparține tuturor chișinăuienilor. Domnule Ceban – sau, mai corect spus, Ivan Kremlinovici De la MAN – se pare că încă trăiți în filmul în care vi se spune ce să faceți direct de la Kremlin. Dar nu suntem la Moscova, suntem în Chișinău, într-un stat european, unde legea e mai presus de toate și nimeni – nici măcar dumneavoastră – nu sunteți mai presus de ea”, se menționează într-o declarație publică emisă de PAS Chișinău.

Consilierii PAS acuză administrația condusă de primarul Ion Ceban de lipsă de transparență în raport cu resursele municipale.

Să ni se prezinte starea în care se află întreprinderile municipale, pentru că accesul la informație pentru consilieri este limitat, ceea ce ne face să bănuim din probele adunate că se comit ilegalități care prejudiciază banul public. Suntem blocați în încercările de a obține informații. Accesul consilierilor în unele întreprinderi este restricționat, iar documentele solicitate nu sunt prezentate. Un exemplu grav este cazul IM Spații Verzi, unde accesul fizic este interzis, iar direcțiile Primăriei refuză colaborarea”, se arată în mesajul PAS.

Consilierii susțin că Chișinăul are nevoie de „proiecte și implicare directă și competentă”.

Chișinăul are nevoie de un primar cu care să ne mândrim. Nu de cineva care ne face de râs în lumea întreagă. E timpul să ne desprindem din acest cerc de influență toxică și să alegem un viitor european, transparent și demn pentru capitala noastră. Oamenii cer și vor să vadă activitate în Chișinău, nu de fațadă, dar proiecte și implicare directă și competentă. Nu concerte – dar proiecte! Asta vor oamenii”, transmite fracțiunea PAS.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la la serviciul de presă al Primăriei, dar la momentul publicării știrii nu am primit un răspuns.

***

Deși e deja luna iulie, Chișinăul nu are un buget aprobat. Până acum, mai multe tentative de a aproba bugetul au eșuat. În lipsa unui consens între Primărie și CMC, orașul funcționează pe baza unui buget provizoriu adoptat de Ion Ceban. Nu e prima dată când capitala se pomenește într-o astfel de situație. În 2024, bugetul Capitalei a fost aprobat pe 30 iulie.

Amintim că, pe 9 iulie, Ministerul de Externe de la București a confirmat că autoritățile naționale au decis impunerea unei interdicții de intrare pe teritoriul României pentru Ion Ceban, pentru următorii cinci ani. Aceasta este valabilă și în întregul spațiu Schengen. Instituția a menționat că măsura a fost luată din „motive de securitate”. Alături de edilul Chișinăului, încă doi cetățeni ai Republicii Moldova au primit interdicții. Ceban și Blocul „Alternativa” din care face parte au criticat decizia și au acuzat PAS și pe președinta Maia Sandu că ar sta în spatele acesteia – acuzații respinse de guvernare și Președinție

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – parteneri adevărați pentru viață și drum

Când ai în spate zeci de mii de kilometri și mulți ani de experiență la volan, îți schimbi atitudinea față de mașini. Nu te mai interesează „tendințele anului” și „opțiunile superioare”. Principalul lucru este ca mașina să meargă, să nu se strice, să nu fie capricioasă și să fie previzibilă pe șosea.

Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross sunt exact așa.
Fiabile, simple, cu caracter. Fără patos, dar cu calitate adevărată sub capotă.

Suzuki Vitara — pentru cei care iubesc natura și libertatea

„Dimineața. Pescuit pe Nistru. Plecați în zori, pe bancheta din spate — undițe, cutie, câteva sandvișuri. Drumul este ud, pe alocuri cu pietriș. Dar Vitara nu pune întrebări inutile”.

1.4 BoosterJet de 140 CP și tracțiune integrală (dar poate fi și față) — și deja ești lângă apă, în timp ce ceilalți așteaptă să se usuce asfaltul.

Transmisie – la alegere: mecanică clasică sau automată. Fără roboți și variatoare. Pentru cei care preferă să țină totul sub control.

Exemplu din viață

„Am luat Vitara. Vara – la vânătoare, iarna – la pescuitul de iarnă. Nu m-a dezamăgit niciodată. Odată m-am împotmolit pe un câmp, pe ploaie, dar am activat tracțiunea integrală și am ieșit singur, fără tractor. Și apoi cu aceeași Vitara duc copilul la școală, prin oraș. Și totul cu o singură mașină.”

Suzuki S-Cross — pentru călătorii în familie și drumurile Europei

„Dimineața — piața din Cricova, după-amiaza — crama din Purcari, iar peste o săptămână — excursie pe Transfăgărășan în România”.

Suzuki S-Cross — partenerul ideal pentru astfel de trasee. Interior spațios, portbagaj încăpător, consum redus.

Te urci, pornești sistemul de navigație (sau CarPlay) și pornești la drum să descoperi lumea.

Chiar și în configurația de bază există tot ce este necesar. Iar în configurația de top — camere, climatizare, încălzire a scaunelor — confortabil atunci când conduci mult timp.

De ce alegi tocmai Suzuki?

  •     Calitate japoneză — înseamnă că nu va începe să facă zgomot după un an
  •     Minimul necesar — doar ceea ce este cu adevărat necesar
  •     Motor și transmisie fiabile – ca în vremurile bune de altădată
  •     Tracțiune integrală sau față – la alegere
  •   Garda la sol de 180 mm – suficientă atât pentru drumurile de țară, cât și pentru Europa

Ce este important de știut despre motorul și echiparea Suzuki

  •     Noul motor 1.4 BoosterJet (140 CP) — cu turbocompresor, dar fără capricii. Are o tracțiune bună la turații joase, nu este supraîncărcat cu electronică și se comportă excelent atât în oraș, cât și la munte.
  •     Econom: în condiții reale — 6,0–6,5 l/100 km pe autostradă.

Asta înseamnă că excursiile la cabană, prin Moldova sau prin Carpați nu vă vor afecta bugetul.

  •     Transmisie cu lanț pentru distribuție — fiabilă și fără cheltuieli inutile.
    Fără curele care trebuie schimbate „la fiecare două sezoane”.
  •     Transmisie clasică — la alegere: manuală sau automată.
    Fără variatoare, fără roboți — doar cutii de viteze testate în timp, care pot fi întreținute chiar și în provincie.
  •     Interior simplu și logic — totul la îndemână, fără suprasolicitarea senzorilor.
    Fără funcții inutile. Totul este intuitiv, simplu și fiabil. 
  •     Manevrabilitate excelentă — mai ales în comparație cu crossover-urile mari și grele.

Suzuki este mai ușor, dar mai stabil pe șosea. Atât în oraș, cât și pe serpentine — se conduce cu plăcere.

Acum – pentru Suzuki Vitara și Suzuki S-Cross – prețurile sunt reale, ceea ce înseamnă că este momentul potrivit pentru a cumpăra. 

Unde puteți cumpăra?

Suzuki vă așteaptă în showroom-urile Suzuki ale companiei DAAC-Hermes:

Chișinău, str. Petricani, 17

Bălți, str. Ștefan cel Mare, 152

Cahul, str. Dunării, 2
Puteți solicita un Test Drive online

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: