Întreprinderea „Moldretail Grup”, care deține magazinele Linella, Fidesco, Cip Market și Bravo, preia întreprinderea „Fourchette – M”, care deține rețelele Fourchette și To-To. Tranzacția, care include condiționalități, a fost aprobată de Consiliul Concurenței.
Consiliul Concurenței a anunțat că a decis să autorizeze tranzacția prin care întreprinderea „Moldretail Grup” SRL (cunoscută publicului prin mărcile „Linella”, „Cip Market”, „Bravo” și „Fidesco”) preia întreprinderea „Fourchette – M” SRL (cunoscută publicului prin mărcile „Fourchette” și „To-To”). Ambele întreprinderi activează pe piața comerțului cu amănuntul de produse, predominant alimentare, în format market și supermarket.
Consiliul Concurenței a constatat că în urma tranzacției, „Moldretail Grup” va obține sau își va consolida poziția dominantă în raza a 5 zone geografice, în care sunt amplasate magazinele „Fourchette” și „To-To”, deținute de „Fourchette – M”. „Moldretail Grup” va cesiona cinci magazine din municipiul Chișinău, situate la următoarele adrese: str. Ion Luca Caragiale 2/3; str. Carierei 5, bl. A, nr. 4C; str. Iazului 15; str. Petru Zadnipru 16/4; str. Codrilor 16.
„Cesionarea acestor unități comerciale va avea loc în termen de 6 luni de la data înregistrării tranzacției la Agenția Servicii Publice. Conform regulilor existente, în urma acestei cesionări trebuie să se asigure continuarea activității acestor magazine și gestionarea acestora de către o altă întreprindere independentă”, au comunicat reprezentanții Consiliului Concurenței.
Potrivit instituției, „Moldretail Grup” și-a asumat mai multe angajamente, printre care obligația de a menține relațiile comerciale existente cu furnizorii actuali ai „Fourchette – M”, în special cu acei furnizori care nu au avut anterior contracte cu „Moldretail Grup”. Această obligație presupune că, timp de cel puțin 3 ani după realizarea tranzacției, furnizorii rețelei „Fourchette – M” vor putea continua cooperarea cu magazinele preluate de către „Moldretail Grup”.