UPDATE Șefii PA și PCCOCS, înlocuiți temporar? Procurorul general a dispus un control asupra activității celor două instituții

Începând cu ziua de marți, 10 decembrie, procurorul-șef al Procuraturii Anticorupție – Viorel Morari, pe termen de o lună va fi delegat la Procuratura Generală, iar procurorului-șef al Procuraturii pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale (PCCOCS) – Dorin Compan i se va sista delegarea, revenind în funcția sa de procuror în Procuratura Anticorupție. Informația a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al Procuraturii Generale, Emil Gaitur, astăzi, 9 decembrie. 

Emil Gaitur a precizat că persoanele care vor asigura interimatul acestor instituții urmează să fie desemnate pe parcursul zilei de astăzi, de către procurorul general.

Precizăm că tot astăzi, 9 decembrie, Procuratura Generală a anunțat, printr-un comunicat de presă, că procurorul General, Alexandr Stoianoglo, a dispus efectuarea de către două grupuri de procurori special desemnați a unui control complex al activității procuraturilor specializate – Procuratura Anticorupție și Procuratura pentru Combaterea Criminalității Organizate și Cauze Speciale (PCCOCS).

Potrivit Serviciului de presă al Procuraturii Generale, obiectivele controalelor constau în verificarea și evaluarea activității acestor două unități specializate ale procuraturii pe toate dimensiunile de competență, conform unor indicatori concreți, menționați în Dispoziții pentru perioada 2016 şi până prezent.

Amintim că în data de 29 noiembrie, în prima conferință de presă după numirea sa în calitate de procuror general, Alexandru Stoianoglo a anunțat că Procuratura Generală va avea o conducere nouă, iar în prima etapă va fi analizată situația din instituție. 

Totodată, săptămâna trecută, procurorul general Alexandru Stoianoglo a declarat că informațiile apărute în presă, privind averea șefului Procuraturii Anticorupți, Viorel Morari, vor fi verificate. 

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Parlamentul Republicii Moldova

Parlamentul a acordat vot de încredere Guvernului Munteanu. Ce urmează

Parlamentul a acordat vot de încredere Cabinetului de miniștri propus de Alexandru Munteanu. Noul Executiv a fost susținut de cei 55 de deputați ai formațiunii de guvernământ PAS.

Noul Cabinet de miniștri va avea următoarea componență:

  • Alexandru Munteanu – prim-ministru;
  • Eugen Osmochescu – viceprim-ministru și ministru al Dezvoltării Economice și Digitalizării;
  • Vladimir Bolea – viceprim-ministru și ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale;
  • Cristina Gherasimov – viceprim-ministră pentru integrare europeană;
  • Mihai Popșoi – viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Externe;
  • Valeriu Chiveri – viceprim-ministru pentru Reintegrare ;
  • Dan Perciun – ministru al Educației și Cercetării;
  • Ludmila Catlabuga – ministra Agriculturii și Industriei Alimentare;
  • Daniella Misail-Nichitin – ministra Afacerilor Interne;
  • Vladislav Cojuhari – ministru al Justiției;
  • Andrian Gavriliță – ministru al Finanțelor;
  • Natalia Plugaru – ministra Muncii și Protecției Sociale;
  • Emil Ceban – ministru al Sănătății;
  • Gheorghe Hajder – ministru al Mediului;
  • Cristian Jardan – ministru al Culturii;
  • Dorin Junghietu – ministru al Energiei;
  • Anatolie Nosatîi – ministru al Apărării;

Precizăm că, în baza votului de încredere acordat de Parlament, președintele Republicii Moldova numește Guvernul prin decret, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data adoptării de către legislativ a hotărârii pentru aprobarea programului de activitate al Guvernului și acordarea votului de încredere.

În termen de cel mult 3 zile calendaristice de la data emiterii decretului privind numirea Guvernului, membrii Executivului depun individual, în fața șefului statului, jurământul.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: