mitropolia.md

Cozonacii de la „Franzeluța”, sfințiți de mitropolitul Vladimir: „Dumnezeu să înmulțească în inimile noastre pacea”

Mitropolitul Chișinăului și a Întregii Moldove, Vladimir, a ținut o slujbă de sfințire a produselor pascale de la combinatul de panificație „Franzeluța” din capitală. Evenimentul a avut loc pe 30 aprilie, în Săptămâna Patimilor. Precizările au fost făcute de Mitropolia Moldovei într-un comunicat. 

La slujba de sfințire a produselor pascale de la „Franzeluța”, alături de mitropolitul Vladimir a înălțat rugăciuni secretarul Mitropoliei Moldovei, preotul Vadim Cheibaș și un sobor de slujitori.

După oficierea slujbei de sfințire, în luarea sa de cuvânt, mitropolitul Vladimir le-a amintit celor prezenți despre felul în care gospodinele pregăteau pe vremuri cozonacii pentru sărbătoare, iar în ziua Învierii veneau la Biserică cu pasca. „Continuând tradiția multianuală, am săvârșit astăzi rugăciunea comună și sfințirea produselor tradiţionale pentru masa de Paşti și ne rugăm ca Bunul Dumnezeu să înmulțească în inimile noastre credința, dragostea și pacea. Dumnezeu să vă binecuvânteze cu binecuvântările sale cerești pentru măreața sărbătoare a Învierii”, a spus acesta.

Evenimentul a avut loc la solicitarea conducerii combinatului „Franzeluța”. La acesta au participat administrația și angajații din cadrul întreprinderii.

mitropolia.md
mitropolia.md
mitropolia.md

Amintim că, pe 24 februarie 2023, ziua când s-a împlinit un an de la invazia rusă din Ucraina, mitropolitul Vladimir a transmis un mesaj de susținere pentru poporul ucrainean. „Încă din prima zi și de la întâiul glonț tras, Biserica Ortodoxă din Moldova, în toată plinătatea ei – slujitori și credincioși, a început să se roage pentru pace și liniște pe pământul Ucrainei și pentru înțelepciunea și discernământul tuturor celor de care depinde încheierea acestui sângeros conflict”, a menționat fața bisericească.

Cu toate acestea, Mitropolia Chișinăului și a Întregii Moldove menține relații strânse cu Patriarhia de la Moscova, care susține invazia Rusiei asupra Ucrainei. De la începutul agresiunii militare rusești împotriva țării vecine, în 24 februarie 2022, mitropolitul Vladimir a participat în multiple ocazii la evenimentele Patriarhiei Moscovei și a oficiat slujbe în capitala rusă. Ultima deplasare a șefului Bisericii Ortodoxe din Moldova în Federația Rusă a avut loc la sfârșitul lunii martie. În decembrie 2022, patriarhul Rusiei, Kirill, l-a decorat pe mitropolitul Vladimir cu una dintre cele mai înalte distincții ale Patriarhiei Moscovei – ordinul patriarhal „Cuviosului Serafim de la Sarov”, gr. I.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: