Începând cu 15 octombrie, prin frontiera Letoniei cu Rusia și Belarus vor fi lăsate să treacă doar autobuzele de cursă regulată pentru transportul de pasageri. Despre aceasta a avertizat pe 29 septembrie Agenția Națională de Transport Auto (ANTA), precizând că restricțiile sunt legate de recentele modificări ale legislației Letoniei.
ANTA a anunțat că, de la jumătatea lunii octombrie, prin punctele de trecere letone Pāternieku, Grebņevas și Terehovas, aflate la frontiera cu Belarus și Rusia, nu va mai fi permis traficul pe rute ocazionale sau temporare. Transportatorii vor putea traversa granița doar în cadrul curselor regulate pentru transportul de persoane.
„ANTA recomandă operatorilor de transport să ia în considerare noile reglementări în organizarea activității pentru a evita situațiile dificile la controlul în trafic și a asigura transportul pasagerilor la destinație”, se menționează în comunicatul agenției.
If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.
Volvo Cars: centura de siguranță multi-adaptivă, care va debuta în noul EX60, a fost desemnată una dintre cele mai bune invenții ale anului 2025 de către TIME
Prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume, creată de Volvo Cars, va debuta în SUV-ul complet electric Volvo EX60 și a fost recunoscută de revista TIME drept una dintre „Cele mai bune invenții ale anului 2025”.
Lista anuală TIME include 300 de inovații remarcabile care transformă viața noastră de zi cu zi. Pentru al doilea an consecutiv, Volvo Cars este onorată pentru inovațiile sale în materie de siguranță.
Noua centură de siguranță multi-adaptivă este concepută pentru a oferi o protecție superioară, adaptându-se atât la condițiile de trafic, cât și la persoana care o poartă.
„Suntem mândri că TIME ne recunoaște ca lideri în siguranța auto”, spune Åsa Haglund, șefa Centrului de Siguranță Volvo Cars. „Prin noua centură multi-adaptivă din EX60, folosim date în timp real pentru a adapta protecția la situație și la persoana din scaun – oferind o protecție inteligentă, personalizată, care poate reduce riscul de rănire.”
Sistemul folosește datele colectate de senzorii interiori și exteriori ai mașinii pentru a ajusta nivelul de protecție în funcție de situația actuală și de profilul personal al pasagerului – cum ar fi înălțimea, greutatea, forma corpului și poziția în scaun. De exemplu, un pasager mai mare, implicat într-un accident grav, va primi o tensiune mai mare a centurii pentru a reduce riscul de lovitură la cap, în timp ce o persoană mai mică, într-un impact mai ușor, va primi o tensiune mai redusă pentru a evita fracturile de coaste.
Capabilitățile centurii multi-adaptive vor fi perfecționate continuu prin actualizări software over-the-air (OTA). Pe măsură ce Volvo Cars acumulează mai multe date, sistemul își va rafina algoritmii și strategiile de răspuns pentru scenarii noi.
Această invenție confirmă încă o dată poziția Volvo Cars ca lider în inovația pentru siguranță, bazată pe date reale din lumea reală.
Anul trecut, un alt sistem de siguranță Volvo – Driver Understanding System, disponibil în modelele EX90 și ES90, a fost inclus în lista „Cele mai bune invenții ale anului 2024” de către TIME. Acesta folosește senzori pentru a detecta oboseala, neatenția sau starea precară a șoferului și poate interveni automat dacă este necesar.
Noul Volvo EX60 va fi prezentat oficial lumii pe 21 ianuarie 2026, în cadrul unui eveniment transmis în direct din Stockholm, Suedia.