Compania Danube Logistics, operatorul Portului Internaţional Giurgiuleşti, a anunțat că a fost deschisă o anchetă cu privire la incidentul de la Terminalul de cereale Dunărea. Totodată, compania a precizat, într-un comunicat de presă, că în perioada următoare, este planificată reparația podului de încărcare. Între timp, capacitatea terminalului va fi limitată, iar o parte din din volumele de cereale ar putea fi redirecționată către cel de-al doilea pod de pe râul Prut.
La 20 aprilie, în timpul unei manevre, o navă maritimă a lovit terminalul de cereale de pe râul Dunărea, administrat de compania Trans Cargo Terminal. În urma incidentului, a fost avariată infrastructura podului de încărcare al terminalului, iar cheiul a fost temporar scos din funcțiune.
„În prezent, are loc o anchetă cu participarea Căpitanului portului Giurgiulești și a reprezentanților Danube Logistics. În perioada următoare, este planificată reparația cheiului. Terminalul de cereale Dunărea este unul dintre cele cinci terminale care operează în Portul Internațional Liber Giurgiulești. În perioada lucrărilor de reparație, capacitatea terminalului va fi limitată, iar o parte din volumele de cereale ar putea fi redirecționată către cel de-al doilea chei de cereale de pe râul Prut. Prin urmare, nu se așteaptă un impact semnificativ asupra volumului total de transbordare din port”, se menționează în comunicatul comaniei.
Pe 22 aprilie, grupul Trans-Oil, cel mai mare producător și exportator de ulei vegetal din Republica Moldova, a anunțat despre un incident care a avut loc la Terminalul de Cereale „Dunăre” situat în cadrul Portului Internațional Liber Giurgiulești din raionul Cahul.
Se menționează că pe 20 aprilie, în jurul orei 19:00, „în timpul operațiunilor de manevrare, nava M/V MUSE, închiriată de un expeditor terț – a intrat în contact cu infrastructura pasarelei de încărcare a terminalului, provocând daune acesteia”.