Colaj NM

De ce sunt tăiați copaci de pe strada 31 August? Explicația Primăriei Chișinău

Tăierea mai multor copaci de pe strada 31 August 1989 din Chișinău a stârnit nemulțumiri. Fracțiunea PAS din CMC susține că arborii ar fi fost afectați în timpul reparațiilor străzii și a cerut ca „pentru fiecare copac tăiat să fie plantați minim cinci”. Autoritățile capitalei afirmă că sunt îndepărtați arborii în vârstă și, totodată, se curăță ramurile unor copaci. Potrivit acestora, arborii tăiați vor fi înlocuiți.

„Str. 31 august, miercuri, 28 mai, copac platan zdravăn, sănătos, singuri vedeți ce tulpină, tăiat, nu defrișat, dar tăiat și ca răspuns la întrebare a cui indicație, răspunsul lucrătorilor: indicațiile primarului”, a scris o utilizatoare pe Facebook.

„Gata cu tunelul verde pe 31 august. Probabil copacii reprezentau un pericol pentru că erau bolnavi. Și de ce? Pentru că au fost afectați când a fost reparată strada (cel mai probabil). Noi nu ne putem permite să tăiem copaci după fiecare lucrare. Cred că deja trebuie să fie obligatorii regulile pentru zonele verzi când se fac lucrări la drumuri și trotuare”, a scris Ana Dabija, membră a fracțiunii PAS în CMC.

Fracțiunea PAS din CMC a cerut ca „pentru fiecare copac tăiat, să fie plantați minim cinci”. „Strada 31 August din Chișinău riscă să rămână fără umbră. Acesta este prețul iresponsabilității primarului Ion Ceban. Observăm cu toții că acolo unde a fost schimbat pavajul pe timpul lui Ion Ceban, au fost afectate rădăcinile copacilor. Care este rezultatul? Copacii cad la primul vânt mai puternic sau se îmbolnăvesc și sunt defrișați de Primărie – în tăcere, fără asumare și fără să comunice cu oamenii. Platani de zeci de ani dispar sub ochii noștri”, se arată într-o declarație a fracțiunii.

Întreprinderea municipală „Spații Verzi” a declarat că execută lucrări în baza autorizației eliberate de Agenția de Mediu.

Întreprinderea a adăugat că „tăierile sunt efectuate asupra unor arbori în vârstă care prezintă semne de degradare vegetative (scorburi în trunchi, trunchi atacat de paraziți ori putregai)”. „În același timp, are loc și ridicarea coronamentului arborilor înalți ale căror ramuri pun în pericol integritatea rețelelor de transport electric. Amintim că vârsta înaintată a arborilor expune arborii la degradare vegetativă ceea ce face ca acești arbori să se transforme într-un potențial pericol de risc pentru trecători, mijloacele de transport ori pentru imobilele de locuit”, a comunicat întreprinderea.

Primăria Chișinău a venit cu un apel „de a nu se manipula opinia publică cu privire la curățarea arborilor bolnavi de pe strada 31 August 1989”. „Copacii vor fi înlocuiți. Siguranța cetățenilor este prioritară”, au adăugat reprezentanții primăriei.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Imagine simbol/gov.md

Un nou pod rutier peste Prut. Guvernul României a aprobat un Memorandum pentru construcția acestuia

Guvernul României a aprobat joi, 23 octombrie, un memorandum care permite începerea negocierilor și semnarea acordului cu Republica Moldova pentru construirea unui pod rutier peste râul Prut, la frontiera dintre localitățile Bumbăta (România) și Leova (Republica Moldova), potrivit Agerpres.

Noul pod va conecta rețelele rutiere ale celor două state și va facilita circulația persoanelor și transportul de mărfuri, contribuind totodată la integrarea Republicii Moldova în rețeaua europeană de transport (TEN-T). Studiul de fezabilitate este deja în derulare, după semnarea contractului în februarie 2025, iar lucrările pregătitoare au început în martie și se estimează că vor fi finalizate până în martie 2026.

Proiectul include prevederi pentru protecția mediului, reglementări vamale și fiscale, precum și coordonarea etapelor de implementare printr-o Comisie Mixtă și un grup de lucru comun.

Pe partea română, podul va fi legat la rețeaua rutieră principală și secundară:

– La nord, prin drumul transregio Tișița–Albița, facilitând accesul spre punctul de trecere Leușeni–Albița și conexiuni cu autostrăzile A7 și A8;

– La sud, prin DN24A, asigurând legătura cu drumurile expres Brăila–Galați și Focșani–Brăila, precum și cu podul de la Brăila spre Constanța și porturile Mării Negre.

Acordul interguvernamental va intra în vigoare după finalizarea procedurilor interne ale ambelor state și stabilește reguli clare pentru finanțarea lucrărilor, auditul tehnic și financiar, trecerea frontierei și colaborarea administrativă între România și Republica Moldova.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: