Андрей Мардарь / NewsMaker

De luni, feroviarii din Bălți intră în grevă din cauza restanțelor salariale

Începând de luni, 26 aprilie, angajații nodului feroviar Bălți vor intra în grevă. Oamenii vor veni la muncă, însă nu vor lucra. Președintele comitetului sindical al feroviarilor din Bălți Andrei Țîbîrnac a declarat că angajații Căii Ferate a Moldovei (CFM) vor recurge la acest gest întrucât nu și-au primit salariile restante. Ar urma să se alăture protestului și feroviari din alte localități, scrie esp.md.

Andrei Țîbîrnac a amintit că feroviarii au solicitat să le fie achitate salariile restante până în 25 aprilie, însă cererea nu a fost satisfăcută: „Vom veni la locurile de muncă, însă nu vom începe lucrul până nu vor fi alocate resursele necesare pentru a ne achita datoriile salariale. În caz contrar, dacă calea ferată nu este necesară țării noastre, să declare falimentul instituției, să o scoată la vânzare, să plătească oamenilor salariile conform legislației”.

Reprezentantul feroviarilor a amintit că, pe 12 aprilie, angajații CFM au expediat o scrisoare deschisă președintei țării Maia Sandu, dar și deputaților, în cadrul căreia au anunțat că, dacă nu-și vor primi lefurile, pe 26 aprilie vor intra în grevă.

„Toți dau din cap că nu pot, nu le stă în putere”, a menționat Țîbîrnac.

***

Angajații ÎS „Calea Ferată din Moldova” nu-și primesc salariile de mai multe luni. În unele raioane, lucrătorii căilor ferate au ieșit la proteste, dar așa și nu și-au primit banii. În luna decembrie anul trecut, mai mulți angajați ai CFM au fost trimiși în șomaj tehnic cu menținerea a 75 la sută din salariu.

Deputații au format o comisie specială căreia i-au încredințat să clarifice, ce se întâmplă la întreprinderea de stat CFM și care este situația financiară a acesteia. Potrivit datelor oferite în cadrul primei ședințe a comisiei, întreprinderea a început să acumuleze datorii în anii 2010 și acum, acestea constituie 665 milioane de lei, dintre care 92 milioane de lei sunt datorii salariale.

Mai multe detalii despre situația de la CFM și cum a ajuns întreprinderea să acumuleze datorii, AICI.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Cine intră primul câștigă mai mult: în Moldova se lansează primul marketplace de nouă generație

La începutul anului 2026, pe piața din Republica Moldova va fi lansat un proiect așteptat de mult timp — primul marketplace moldovenesc, Megamega. Nu este doar un alt magazin online, ci o platformă comercială completă, unde zeci și sute de branduri vor putea vinde după reguli unitare, beneficiind de audiență comună, logistică și suport de marketing.

Pentru vendori, acesta este un moment rar în care decizia trebuie luată din timp, înainte ca piața să fie ocupată de concurenți.

De ce lansarea Megamega este importantă pentru piață

Experiența internațională arată clar: marketplace-urile nu doar apar, ele creează piețe. Așa s-a întâmplat cu Amazon în SUA, cu Wildberries și Ozon în Europa de Est. Companiile care au intrat la început au beneficiat de:

  • concurență redusă pe categorii
  • vizibilitate prioritară
  • creștere rapidă a notorietății
  • acces la audiență fără costuri ridicate de marketing

Megamega valorifică această experiență, fiind adaptat specificului pieței moldovenești și comportamentului local de consum.

Comerțul online în Moldova: o piață cu potențial ridicat

E-commerce-ul din Republica Moldova se află într-o fază de creștere accelerată.

Principalii factori ai dezvoltării sunt:

  • creșterea plăților online
  • încrederea tot mai mare în livrare
  • utilizarea intensivă a smartphone-urilor
  • digitalizarea IMM-urilor

În același timp, piața nu are încă un marketplace local dominant, ceea ce oferă un avantaj major primilor jucători. Se estimează o creștere anuală semnificativă a vânzărilor online în următorii ani.

Ce oferă Megamega vendorilor

Megamega este construit ca un marketplace clasic, flexibil și scalabil.

Modele de colaborare

  • FBS (Fulfilled by Marketplace) — stocare și livrare prin marketplace
  • FBM (Fulfilled by Merchant) — stocare și livrare de la depozitul vânzătorului
  • Dropshipping — vânzări fără stoc propriu

Astfel, platforma este accesibilă atât companiilor mari, cât și brandurilor locale sau producătorilor mici.

Condiții transparente

  • comisioane clare și competitive
  • fără costuri ascunse
  • reguli egale pentru toți partenerii

Marketing și trafic

Megamega investește în:

  • atragerea cumpărătorilor
  • campanii naționale de promovare
  • dezvoltarea brandului platformei

Vendorii se pot concentra pe produse și vânzări, nu pe achiziția constantă de trafic.

De ce este important să intrați acum

Experiența marketplace-urilor mari demonstrează că primele 6–12 luni sunt cele mai avantajoase pentru vânzători.

La început este mai ușor să:

  • ocupați o categorie
  • obțineți recenzii
  • beneficiați de trafic organic
  • construiți un parteneriat solid cu platforma

Ulterior, concurența crește, iar intrarea devine mai costisitoare. Megamega transmite un mesaj clar: cele mai bune oportunități sunt înainte de lansare, nu după.

Pentru cine este Megamega

  • branduri moldovenești
  • importatori și distribuitori
  • producători de bunuri de larg consum, electronice, articole pentru casă
  • afaceri care vând în social media sau offline și doresc scalare

Pentru multe companii, marketplace-ul devine cea mai eficientă cale de intrare în e-commerce.

Concluzie

Lansarea Megamega la începutul anului 2026 reprezintă momentul formării pieței, nu al competiției mature.

Pentru vendori, este șansa de a intra devreme, de a ocupa poziții strategice și de a crește odată cu platforma.

Primul marketplace național se lansează o singură dată. Diferența o fac cei care intră primii.

Află mai multe și trimite o solicitare:

www.megamega.md
[email protected]

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: