parlament.md

Deputații au votat pentru egalitatea salarială. Doina Gherman: Este timpul ca femeile și bărbații să-și poată revendica drepturile

Legislația națională va defini principiul de plată pentru muncă egală între femei și bărbați prin introducerea noțiunilor de remunerare, muncă egală și muncă de valoare egală. Astăzi, deputații au susținut modificări, în acest sens, în prima lectură. 

Potrivit proiectului, angajații vor avea posibilitatea de a solicita și obține informații cu privire la nivelurile de remunerare, în funcție de gen, pentru prestarea muncii egale sau muncii de valoare egală.

Totodată, angajatorii vor avea obligația să informeze salariații sau reprezentanții acestora, cel puțin o dată la doi ani, despre remunerația medie pe categorii de salariați sau de funcții, segregată în bază de gen.

În susținerea proiectului, mai mulți deputați au venit cu pancarte având mesaje privind asigurarea egalității de remunerare între femei și bărbați. Conținutul acestora s-a referit la echitate, plată egală, justiție economică, muncă de valoare egală, stop diferenței salariale, etc.

Autoarea inițiativei, președinta Comisiei politică externă și integrare europeană, Doina Gherman, a menționat că discrepanța salarială este una semnificativă și în creștere de la an la an, iar acest fapt are un impact pe termen lung asupra calității vieții femeilor, asupra riscului crescut de expunere la sărăcie și nemijlocit asupra diferenței de pensii pe care le primesc femeile și bărbații.

„Este timpul ca atât femeile, cât și bărbații să-și poată revendica drepturile și să aibă la dispoziție instrumentele necesare pentru a se asigura că cer și primesc salarii juste. Anume din această cauză este nevoie ca toți angajatorii, fără excepție, să devină mai transparenți în privința politicilor de salarizare”, a declarat Gherman.

Președintele Comisiei protecție socială, sănătate și familie, Dan Perciun, a explicat că acest proiect prevede transparentizarea sistemului de salarizare și asigurarea egalității de remunerare între salariați, indiferent de gen, pentru prestarea unei munci de valoare egală.

Proiectul urmează a fi votat în lectură finală.

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: