Președintele Consiliului de administrație al Moldovagaz, Vadim Ceban, s-a referit la scumpirea gazelor naturale comprimate (metan), folosite la alimentarea mașinilor de mulți șoferi. Potrivit lui, creșterea prețului este obiectivă ca parte a tendinței generale de creștere a prețurilor pentru toate tipurile tradiționale de combustibil.
Ceban spune că, conform datelor din anul 2020, din cele peste 1 milion de mașini din Republica Moldova, circa 20 de mii folosesc metanul ca și combustibil.
Totodată, șeful Moldovagaz precizează că din cele circa 20 mii de automobile, jumătate din acestea pot folosi și benzina.
Vadim Ceban mai declară că, potrivit datelor ANRE, structura vânzărilor pe tip de carburanți în anul 2020 a fost următoarea: benzină – 12%; combustibil diesel – 75%; propan – 10% și metan – 3%.
Potrivit lui, din aceste date, se observă că impactul metanului asupra influenței pieței este foarte mic.
„Creșterea prețurilor la metan este obiectivă, ca parte a tendinței generale de creștere a prețurilor pentru toate tipurile tradiționale de combustibil”, a mai adăugat Ceban.
Din data de 22 ianuarie, prețul gazelor naturale comprimate (metan), care este folosit la alimentarea mașinilor de mulți șoferi, a crescut cu peste 4 lei. Liderul pieței moldovenești de vânzare a metanului, Transautogaz, a anunțat o creștere a prețului acestui tip de combustibil, ajungând până la 17,60 lei per litru. „În urma creșterii costului de achiziție al gazelor naturale, Transautogaz anunță o modificare a prețului gazelor naturale comprimate (metan) din 22 ianuarie 2022 în întreaga rețea a stațiilor de alimentare”, a precizat Transautogaz.
Anterior majorării prețurilor, un litru de metan era comercializat cu 13-14 lei.
Prețul gazului lichefiat nu s-a modificat și a rămas la 13,03 lei.
Reamintim că în Moldova pe 22 ianuarie prețurile la benzină și motorină au atins noi recorduri. Prețul benzinei A-95 a urcat la 22,56 lei pe litru, motorină – la 19,55 lei.
De menționat că, în data de 23 ianuarie, Asociaţia Transportatorilor Auto în Regim de Taxi a anunțat că de luni, 24 ianuarie, Chișinăul ar putea să rămână fără taxi. Reprezentanții Asociației au declarat că ținând cont de creșterea prețului la gazul metan „munca în taxi devine nerentabilă atât pentru șoferi, cât și pentru companiile de taxi”.