parlament.md

DOC Deputații care au obținut cele mai mari venituri în 2022 de la Parlament: salarii de peste 500 mii lei

În 2022, unii deputați din Parlamentul Republicii Moldova s-au ales cu un venit de peste 500 mii lei. Printre aceștia sunt Oleg Canațui, Qatrawi Ersilia, Gheorghe Ichim și Artemie Cătănoi. 

Parlamentul a publicat sumele totale a veniturilor achitate deputaților în anul 2022. Cele mai mari venituri le-au ridicat următorii deputați:

Oleg Canațui (PAS) – 570 864 lei;

Ana Calinici (PAS) – 526 824 lei;

Artemie Cătănoi (PAS) – 546 555 lei;

Andrian Cheptonar (PAS) – 540 568 lei;

Evghenia Cojocari (PAS) – 527 288 lei;

Mariana Cușnir (PAS) – 519 427 lei;

Vitali Gavrouc (PAS) – 512 094 lei;

Doina Gherman (PAS) – 507 981 lei;

Gheorghe Ichim (PAS) – 564 958 lei;

Valentina Manic (PAS) – 503 327 lei;

Grigore Novac (BCS) – 521 119 lei;

Vladimir Odnostalco (BCS) – 527 255 lei;

Iurie Păsat (PAS) – 545 195 lei;

Alla Pilipețcaia (BCS) – 516 910 lei;

Qatrawi Ersilia (PAS) – 567 815 lei;

Galina Sahin (PAS) – 528 715 lei;

Ion Șpac (PAS) – 513 564 lei;

Larisa Voloh (PAS) – 533 738 lei;

Dumitru Alaiba (PAS) – 493 496 lei;

Adrian Belîi (PAS) – 490 901 lei;

Lilian Carp (PAS) – 493 307 lei;

Alla Darovannaia (BCS) – 492 738 lei;

Petru Frunze (PAS) – 495 344 lei;

Marina Morozova (PAS) – 490 068 lei;

Dan Perciun (PAS) – 493 888 lei;

Mihail Popșoi (PAS) – 495 714 lei;

Veronica Roșca (PAS) – 494 636 lei;

Eduard Smirnov (BCS) – 491 094 lei.

La polul opus, printre deputații care au obținut mai puțini bani sunt: Alina Dandara (PAS) – 204 277 lei, Vasile Porțevschi (PAS) – 156 790 lei, Roman Roșca (PAS) – 189 603 lei și Gaik Vartanian (deputat neafiliat) – 181 658 lei.

Contactată de NM, Svetlana Rudenco, șefa Direcţiei relații cu mass-media din cadrul Direcției generale comunicare și relații publice a Parlamentului, a menționat că, prin venit total, se are în vedere salariul – plus toate plățile, inclusiv compensații și indemnizații.

În cazul deputaților, salariul se calculează în modul următor: dacă au lipsit de la 3 ședințe nemotivat – se reduce 50% din salariu, iar de la 4 ședințe și mai mult – 75%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Imagine simbol/gov.md

Un nou pod rutier peste Prut. Guvernul României a aprobat un Memorandum pentru construcția acestuia

Guvernul României a aprobat joi, 23 octombrie, un memorandum care permite începerea negocierilor și semnarea acordului cu Republica Moldova pentru construirea unui pod rutier peste râul Prut, la frontiera dintre localitățile Bumbăta (România) și Leova (Republica Moldova), potrivit Agerpres.

Noul pod va conecta rețelele rutiere ale celor două state și va facilita circulația persoanelor și transportul de mărfuri, contribuind totodată la integrarea Republicii Moldova în rețeaua europeană de transport (TEN-T). Studiul de fezabilitate este deja în derulare, după semnarea contractului în februarie 2025, iar lucrările pregătitoare au început în martie și se estimează că vor fi finalizate până în martie 2026.

Proiectul include prevederi pentru protecția mediului, reglementări vamale și fiscale, precum și coordonarea etapelor de implementare printr-o Comisie Mixtă și un grup de lucru comun.

Pe partea română, podul va fi legat la rețeaua rutieră principală și secundară:

– La nord, prin drumul transregio Tișița–Albița, facilitând accesul spre punctul de trecere Leușeni–Albița și conexiuni cu autostrăzile A7 și A8;

– La sud, prin DN24A, asigurând legătura cu drumurile expres Brăila–Galați și Focșani–Brăila, precum și cu podul de la Brăila spre Constanța și porturile Mării Negre.

Acordul interguvernamental va intra în vigoare după finalizarea procedurilor interne ale ambelor state și stabilește reguli clare pentru finanțarea lucrărilor, auditul tehnic și financiar, trecerea frontierei și colaborarea administrativă între România și Republica Moldova.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: