Reprezentanții Primăriei Leova vor contesta „legalitatea procesului de recepție” a drumului, de ocolire a orașului, către punctul de trecere a frontierei (PTF) Leova – Bumbăta. Anunțul a fost făcut de primarul orașului Leova Alexandru Bujorean. El a spus că autoritățile locale nu au participat la finalizarea lucrărilor, chiar dacă „orice recepție trebuie și poate avea loc cu participarea membrilor din oficiu ai comisiei, inclusiv care reprezintă autoritățile publice locale (APL), pe teritoriul căreia a fost efectuată lucrarea”. Aleșii locali nu ar fi participat pe motiv că nu pot semna „un proces verbal de recepție a unui obiectiv asupra căruia planează bănuieli rezonabile privind volumele și costurile de realizare a acestuia”. NewsMaker a solicitat o reacție de la reprezentanții Guvernului în contextul declarațiilor edilului orașului Leova.
Bujorean a scris pe o rețea de socializare că „recepția la terminarea lucrărilor pentru construcția drumului către PTF Leova-Bumbăta a avut loc fără reprezentanții Primăriei Leova”.
„Noi nu putem contrasemna un proces verbal de recepție a unui obiectiv asupra căruia planează bănuieli rezonabile privind volumele și costurile de realizare a acestuia. În acest sens, Primăria Leova și-a rezervat dreptul de a nu participa în comisia de recepție la terminarea lucrărilor, până la finalizarea investigației și prezentarea dovezilor plauzibile că la construcția acestui obiect important de infrastructură națională, nu au avut loc delapidări de fonduri publice”, a menționat edilul.
El a precizat că „orice recepție la terminarea lucrărilor, trebuie și poate avea loc cu participarea membrilor din oficiul ai comisiei, inclusiv care reprezintă APL, pe teritoriul căreia a fost efectuată lucrarea”.
„În acest sens, ne rezervăm dreptul de a contesta legalitatea procesului de recepție și a nu participa la acesta, până la verificarea documentației tehnice, a devizelor de cheltuieli aferente contractului de execuție și a documentației aferente, dar și până la emiterea unei decizii pe marginea cauzei penale inițiate de Procurarura Anticorupție pe acest caz. Până atunci, Primăria Leova nu va semna nici un document aferent procesului de recepție, inclusiv nu va contrasemna acte de țin de transmiterea terenurilor din patrimoniul public al APL în folosul statului”, a conchis Bujorean.
NewsMaker a solicitat o reacție de la reprezentanții Guvernului și de la Administrația de Stat a Drumurilor în contextul declarațiilor edilului orașului Leova. Deocamdată nu avem un răspuns.
Menționăm că, pe 18 iunie, reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale anunțau că au fost finalizate lucrările pentru amenajarea punctului de trecere a frontierei Leova – Bumbăta, a drumului de acces și a parcării pentru camioane.
„De la deschiderea acestui pod, au fost înregistrate peste 39.100 de treceri ale frontierei. În perioada următoare, vom lucra cu autoritățile române pentru a ne asigura că punctul de trecere a frontierei va fi deschis 24/24 de ore”, comunicau reprezentanții Ministerului.
Instituția mai preciza că s-a construit în cadrul proiectului: un drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu lungimea de 2,089 km; platforma punctului de trecere a frontierei PTF pe o suprafață de cca 11 500 m2; platforma de parcare pe o suprafață de cca 13 000 m2 – adică pentru aproximativ 100 de camioane și un drum de ocolire a or. Leova, cu lungimea de 1,5 km (G99 – str. Podul de Flori) – format din 3 sectoare.
„Pentru cei care mai au întrebări, reamintesc că am publicat toate cele 117 documente referitoare la construcția acestui obiectiv”, a adăugat la rândul său ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu.
Actualizare: Administrația de Stat a Drumurilor a declarat pentru NewsMaker că l-a informat pe edilul de Leova despre finalizarea lucrărilor de la PTF Leova – Bumbăta și a drumului de ocolire a orașului. Totodată i-au solicitat să delege un reprezentat al Primăriei pentru a participa în comisia de recepție la terminarea lucrărilor. Bujorean le-ar fi spus că nu va delega o persoană pe motiv că „nu dispune de specialiști autorizați care ar putea estima prețul real al lucrărilor constructive”. Astfel, Administrația susține că absența „nu constituie temei de amânare a recepției” și că aceasta s-a petrecut în strictă conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului. „Temeiurile de amânare sunt expres prevăzute în actul normativ”, a evidențiat Administrația. Detalii AICI.
Anterior, primarul de Leova a spus la emisiunea Puterea a Patra de la N4 că drumul Leova-Bumbăta ar putea deveni „primul muzeu al corupției în aer liber” din Republica Moldova. Potrivit edilului, ar fi fost constatate costuri supraestimate între trei și patru milioane de euro (circa 76 de milioane de lei), relatează stiri.md.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!