Există drum, nu există vamă. De ce tronsonul de cale ferată Basarabeasca – Berezino încă nu este funcțional
Full Article 2 minutes read

Există drum, nu există vamă. De ce tronsonul de cale ferată Basarabeasca – Berezino încă nu este funcțional

Porțiunea de cale ferată între Basarabeasca – Berezino încă nu este încă funcțională din cauza lipsei punctelor de control vamal în această zonă, a declarat într-un interviu pentru NM Oleg Tofilat, șeful Căilor Ferate din Moldova.

„Punctul de control al frontierei de stat nu este încă deschis, lucrăm la el împreună cu polițiștii de frontieră și vameșii”, a spus Tofilat.

Potrivit acestuia, pentru ca sistemul să funcționeze, autoritățile celor două țări trebuie să modifice Acordul dintre guvernele Ucrainei și Republicii Moldova privind punctele de control peste frontiera vamală, să doteze punctele de control și să coordoneze schemele tehnologice pentru efectuarea controlului.

Tofilat a remarcat că Căile Ferate Ruse au făcut totul „pe partea feroviară”. „Ne-am asumat obligațiile de dotare tehnică a punctului de control: încgrădire, iluminat, filmări video”, a spus Tofilat.

La sfârșitul lunii august, guvernul a anunțat deschiderea unei căi ferate între cele două localități, iar la ceremonia de deschidere au fost prezenți viceprim-ministrul Andrei Spînu și ministrul Infrastructurii al Ucrainei Oleksandr Kubrakov.

Cea mai mare parte a căii ferate Basarabeasca-Berezino este situată pe teritoriul Ucrainei și doar 1,2 km – pe teritoriul Moldovei. Ministerul Infrastructurii a notat anterior că reluarea traficului pe acest tronson va permite Moldovei să exporte și să importe mărfuri prin portul Izmail de pe Dunăre, reducând întârzierile în portul Reni. De asemenea, Ucraina va putea exporta mărfuri în Moldova și țările UE.

Versiunea video integrală a interviului cu Oleg Tofilat poate fi vizionată aici:

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: