aeroportcahul / 999.md

Fostul Aeroport Internațional Cahul – scos la vânzare pentru €2,5 mln. Precizările Autorității Aeronautice Civile

Fostul Aeroport Internațional Cahul se vinde pentru suma de 2 500 000 de euro. Un anunț în acest sens a fost publicat pe o platformă online de vânzări. Ulterior, Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) din Republica Moldova a declarat că terenul ex-aeroportului și bunurile acestuia se află în proprietate privată, iar infrastructura – în stare critică. 

Pe site-ul 999.md a fost plasat un anunț despre faptul că terenul fostului Aeroport Internațional Cahul și bunurile care se află pe teritoriul acestuia au fost scoase la vânzare, cu 2,5 milioane de euro.

În anunț se specifică faptul că teritoriul are o suprafață totală de 109 hectare. Acesta este dotat cu o pistă de 1 883 metri și un terminal care dispune de spații pentru administrație, Serviciul Vamal, Poliția de Frontieră, punct medical, salon de așteptare și încăpere pentru sosiri și plecări.

Screenshot/ziuadeazi.md

Informația despre vânzare a devenit obiectul dezbaterilor intense pe rețelele de socializare.

Ulterior, Autoritatea Aeronautică Civilă din Republica Moldova a publicat un comunicat cu mai multe detalii referitoare la fostul aeroport.

Potrivit instituției, aeroportul din Cahul a fost creat în anul 1987 și a obținut certificatul de înregistrare de stat necesar exploatării. Acesta a fost transferat, în 1996, din gestiunea Administrației de Stat a Aviației Civile către autoritățile publice locale din Cahul. Iar în 2002, printr-o hotărâre de Guvern, i-a fost acordat statut de „aerport internațional”, însă această schimbare nu a fost urmată de investițiile necesare pentru îmbunătățirea infrastructurii acestuia.

Autoritatea Aeronautică Civilă a mai menționat că, în 2004, aeroportul a fost reorganizat într-o întreprindere mixtă cu participarea companiei „Intrade Management LTD”, însă această structură a fost afectată de multiple nereguli, cum ar fi lipsa unei inventarieri corecte a bunurilor și evaluarea necorespunzătoare a activelor. De asemenea, în 2012, în urma unui litigiu pentru neplata unei datorii, toate bunurile aeroportului au fost transmise în contul stingerii datoriei către creditor. În 2015, Întreprinderea Mixtă „Aeroportul Internațional Cahul” a fost lichidată.

Infrastructura de pe terenul fostului aeroport este în stare critică. Pista de decolare și aterizare, calea de rulare și platforma au nevoie de reparații majore, fiind în proces de deteriorare continuă. Lipsesc elementele esențiale de infrastructură pentru operarea sigură a zborurilor, cum ar fi sistemele de iluminare, semnalizare și echipamentele de navigație. 

În prezent, drepturile de proprietate asupra bunurilor/terenului fostului aeroport sunt atribuite unei persoane private. Prin urmare, la momentul actual, pe terenul menționat nu există un aeroport și nu există infrastructura necesară pentru a gestiona zboruri comerciale”, a adăugat ACC.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

(VIDEO) Tiraspolul se sufocă în gunoi/ Hotelul Național, închis?/ Evacuări în România după un atac rusesc

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
— Urmează un nou val de scumpiri? Tariful la apă caldă și lumina s-ar putea majora
— Hotelul Național, clădirea care spulberă vieți de copii
— La Tiraspol și Bender nu se mai evacuează gunoiul
— Fraudă de peste un milion de lei la o întreprindere din Ștefan Vodă
— Studenții cer majorarea burselor de aproape trei ori
— Moldova a preluat activele Lukoil de la aeroport
— Apa și berea mai scumpe? Detalii despre returnarea ambalajelor
— Studiu sau muncă: se poate trăi din bursă?
— Cât va costa benzina și motorina în weekend?
— Atacuri cu drone între Rusia și Ucraina: există victime
— Directorul TRM renunță la clauza de 1,5 mln lei: s-a discutat demiterea mea
— Moldova poate interzice vânzarea terenurilor către cetățenii UE?
— Plecările din Parlament: trădare, motive personale și „vor mai urma”
— Alegeri locale noi în șase localități. Aproape 39 de mii de buletine, pregătite
— Președintele Adunării Populare a Găgăuziei a demisionat: n-au fost presiuni
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: