GettyImages

FOTO Astăzi începe Campionatul Mondial de Fotbal 2022. Opt stadioane vor găzdui competiția 

Campionatul Mondial de Fotbal 2022 începe astăzi cu un meci între țara gazdă, Qatar, și Ecuador. Este pentru prima dată când FIFA World Cup se desfășoară iarna şi în Orientul Mijlociu. Opt stadioane vor găzdui Campionatul. 

Arenele au o capacitate între 40.000 şi 80.000 de locuri și au fost construite special de Qatar pentru Campionat. Șapte dintre cele 8 stadioane au fost construite special pentru turneul final al Campionatului Mondial de Fotbal, iar stadionul Khalifa, care datează din anii 70, a fost renovat, scrie Digi24.ro.

Costul total al construcției stadioanelor se ridică la nu mai puțin de 4 miliarde de dolari.

Pe lângă investițiile în stadioane, statul qatarez a realizat alte lucrări pentru modernizarea infrastructurii orașelor, care, alături de celelalte costuri necesare organizării, vor duce investiția totală la 229 de miliarde de euro.

Campionatul Mondial de Fotbal 2022 este, astfel, cea mai scumpă ediție a Cupei Mondiale din istorie, mai menționează sursa.

Stadionul Lusail

Finala se va desfășura pe 18 decembrie pe cel mai mare dintre acestea, Lusail Stadium, aflat în oraşul Lusail, la 15 kilometri de Doha, cu o capacitate de la 80.000 de locuri.

Designul stadionului Lusail simbolizează bolurile tradiționale realizate manual în întreaga lume arabă și islamică, în timp ce jocurile de lumini oglindesc felinarele tradiționale din regiune, numite fanar.

Stadionul va găzdui partide din toate fazele turneului final al Campionatului.

Stadionul Al Bayt

Al Bayt Stadium, cu o capacitate de 60.000 locuri se află în oraşul Al Khor, aflat la 35 de kilometri de Doha. Este stadionul care va găzdui meciul de deschidere al Campionatului Mondial de Fotbal.

Inspirat de poporul nomad bayt al sha’ar-ul, stadionul a fost construit sub forma unui cort. În mod tradițional, corturile sunt identificate prin dungi albe și negre. Acest lucru se reflectă în exteriorul arenei.

Stadionul 974

Stadionul 974, cu o capacitate de 40.000 locuri, se află în Doha. Construit în întregime din containere de transport și oțel modular, este primul stadion de fotbal acoperit complet demontabil. După încheierea turneului final, containerele și suprastructura vor fi refolosite.

Stadionul Al Thumama

Al Thumama Stadium are de asemenea o capacitate de 40.000 locuri și se alfă tot în Doha. Forma circulară a stadionului este o reprezentare a gahfiya, căciula tradițională brodată purtată de bărbați din întreaga lume arabă. Gahfiya simbolizează de asemenea majoratul tinerilor.

Stadionul Khalifa 

Khalifa Int Stadium a găzduit o listă lungă de evenimente sportive importante de la inaugurarea sa, în 1976. Stadionul are 40.000 de locuri și este situat tot în Doha. Sadionul a fost renovat complet pentru Cupa Mondială FIFA 2022.

Stadionul Ahmad Bin Ali

Ahmad Bin Ali Stadium se află în orașul Umm Al Afaei de lângă Doha și are de asemenea 40.000 locuri. Este situat chiar la marginea deșertului. Designul stadionului și al clădirilor din jur reflectă aspecte ale culturii și tradițiilor locale. Fațada reflectă ondulațiile dunelor de nisip, în timp ce modelele geometrice complicate reflectă frumusețea deșertului, flora și fauna native, precum și comerțul local și internațional.

Stadionul Education City

Education City Stadium, cu o capacitate de 40.000 locuri, este situat în orașul Al Rayyan. Designul ultramodern al stadionului se îmbină cu arhitectura islamică tradițională.

Stadionul Al Janoub Al

Janoub Stadium din Al Wakrah poate adăposti 40.000 de spectatori. Designul stadionului reflectă pânzele umflate de vânt ale bărcilor dhow tradiționale ale Qatarului. Timp de secole, aceste ambarcațiuni au navigat prin apele Golfului, întorcându-se încărcate cu recompensele mării.

GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages
GettyImages

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Orange este cel mai iubit brand din Moldova, conform studiului LOVEMARK 2025

Aprecierea oamenilor este cea mai prețioasă recunoaștere pe care o poate primi un brand, iar studiul independent LOVEMARK 2025 confirmă: Orange este cel mai iubit brand din țară.

Realizat pe un eșantion reprezentativ, studiul a analizat peste 7 800 de opinii referitoare la produse și servicii din 15 categorii. Orange Moldova a obținut 75,5 pe Lovemark Index – cu 16 puncte peste media pieței. Rezultatele arată că moldovenii aleg Orange pentru conectivitatea performantă și serviciile inovatoare, dar și pentru valori precum încrederea, respectul și apropierea față de oameni.

Olga SURUGIU, CEO Orange Moldova:

„Un brand este iubit atunci când oamenii se regăsesc în valorile lui. Rezultatul studiului ne impulsionează la mai multă deschidere și la o atenție sporită la nevoile reale ale clienților. Înseamnă oferte care au sens pentru toată familia, experiență simplă și utilă în aplicația My Orange, acces digital în școli și în comunități rurale, programe pentru femei care își caută o nouă direcție profesională, pentru copii curioși și pentru seniori care merită să rămână conectați. Dragostea comunității este răspunsul cel mai clar că drumul ales, cel în care performanța și responsabilitatea se susțin reciproc, este cel corect.”

Astăzi, Orange Moldova înseamnă mai mult decât o rețea. Înseamnă inovație, experiențe digitale de top și servicii de calitate pentru peste 2 milioane de clienți din toată țara. Vocea brandului Orange în Moldova este amplificată și de apartenența la Grupul Orange – unul dintre liderii globali în telecomunicații și servicii digitale, prezent în 26 de țări. 

Dragostea pentru brand se construiește prin fapte

Compania este iubită nu doar pentru calitatea serviciilor, ci și pentru contribuția constantă la dezvoltarea societății. Fundația Orange investește în proiecte de educație digitală, sport, cultură, sănătate și incluziune socială. Doar în ultimii ani, sute de profesori, mii de elevi și numeroase comunități au beneficiat de programele educaționale și de infrastructura digitală susținută de Orange, ajungând la peste 600.000 de beneficiari din întreaga țară.

De asemenea, prin programul de voluntariat „Ne Pasă”, peste 11% dintre angajații Orange aleg anual să dedice timp cauzelor sociale, contribuind direct la schimbări pozitive în comunități.

Studiul LOVEMARK 2025 a fost realizat de compania XPLANE Market Research, în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Cercetarea a fost derulată printr-o metodologie mixtă, 50% interviuri telefonice (CATI) și 50% chestionare online (CAWI), și a analizat peste 7 800 de opinii despre branduri din 15 categorii de produse și servicii – de la telecomunicații și supermarketuri, până la bănci, farmacii și produse de consum zilnic. Studiul oferă o perspectivă unică asupra poziției brandurilor în mintea și inima consumatorilor din Republica Moldova.

Despre Orange Moldova

Orange Moldova este parte din Grupul Orange, unul dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații din lume, cu peste 300 milioane de clienți în 26 de țări.

Orange este cel mai mare operator din Moldova care oferă servicii voce și date mobile, Internet prin Fibră și servicii TV Interactive, toate sub același brand. În prezent, peste 2,6 milioane de clienți sunt conectați la rețeaua și serviciile companiei, în care activează o echipă de peste 1500 de angajați. Orange deține cea mai rapidă și extinsă rețea 5G, cea mai performantă rețea de Internet prin Fibră din Moldova, dar și două premiere tehnologice regionale: XGS-PON de 10 Gbps și Fiber To The Room (FTTR) cu Gigabit Wi-Fi în fiecare cameră. Serviciile pot fi accesate prin intermediul magazinelor Orange din toată țara, dar și online, prin aplicația My Orange, disponibilă 24/7, inclusiv de peste hotarele țării.

Recunoscută drept lider în inovații, compania Orange deține unul dintre cele mai mari hub-uri IT din țară – Orange Systems, care este al doilea angajator pe piața de tehnologii informaționale din Moldova. Iar pentru a susține educația, compania a creat Orange Digital Center – un hub de învățare pe parcursul vieții, unde fiecare poate dobândi competențele digitale și antreprenoriale necesare unui viitor tehnologizat. Mai multe detalii despre produsele și serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: