dsns.gov.ua

FOTO Sute de case inundate și oameni evacuați. 5 regiuni din Ucraina luptă cu consecințele ploilor torențiale

Salvatorii din Ucraina continuă să lupte cu consecințele precipitațiilor abundente din ultimele zile. În regiunile Cernăuți, Zakarpatie, Lvovsk, Ivano-Frankovsk și Ternopol au fost înregistrate creșteri alarmante ale nivelului apei, scrie hromarske.ua, joi, 25 iunie.

În Ivano-Frankovsk s-au înregistrat inundații în 234 de localități din 16 regiuni. În total, au fost evacuați 548 de oameni. Din locuințele inundate au fost salvate 286 de persoane. De asemenea, au fost deblocate 6 autoturisme în care se aflau 11 oameni.

dsns.gov.ua

În total, 10 399 de locuințe și 9 instituții medicale au fost inundate. Salvatorii au evacuat apa din 203 case și o instituție medicală.

dsns.gov.ua

De asemenea, în regiune au fost inundate 4 546 de subsoluri, 15 610 terenuri agricole și aproape 8 000 de fântâni. Au fost distruse 149 km de drum și 90 de poduri. Alte 586 km de drumuri și 169 de poduri au fost avariate. Salvatorii au curățat 7 segmente de șosea care erau înămolite și au înlăturat 13 copaci doborâți.

dsns.gov.ua

Locuitorilor din trei regiuni le-au fost aduse produse alimentare.

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: