Facebook/Calea Ferată din Moldova

CFM: Guvernul caută soluții pentru salariile restante, Renato Usatîi amenință cu proteste

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” are nevoie de optimizare, deoarece această companie are un număr mare de angajați. Declarația a fost făcută de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, care a afirmat că în prezent autoritățile caută soluții optime astfel încât aceasta să fie capabilă să achite salariile restante. Reacția a fost oferită după ce liderul „Partidului Nostru” Renato Usatîi a amenințat autoritățile cu proteste dacă nu se va găsi o soluție până la sfârșitul acestei săptămâni. Totodată, Confederația Națională a Sindicatelor a cerut premierului Dorin Recean, pe 20 august, să intervină pentru a rezolva problema de la Calea Ferată.

Salariile întârziate pot fi achitate prin optimizare și soluții interne, a afirmat Daniel Vodă pe 20 august, subliniind că întreprinderea are prea mulți salariați.

La etapa actuală, căutăm soluții în cooperare cu administrația acestei companii, astfel încât aceste salarii restante să fie achitate cât mai repede angajaților companiei. Poziția Guvernului este principială în acest sens, ne dorim ca din potențialul care există la întreprindere să fie identificate soluții pentru angajați. Prin optimizare operațiunilor, prin identificarea soluțiilor interne, vom căuta pe parcurs să rezolvăm și această problemă ,” spune Vodă.

Precizăm că pe 20 august, liderul Partidului Nostru (PN), Renato Usatîi a amenințat cu proteste, cerându-i președintei Maia Sandu să reacționeze până la sfârșitul săptămânii la problema restanțelor salariale ale angajaților Căii Ferate din Moldova. Usatîi propune ca muncitorii CFM să fie încadrați în sectorul bugetar, o măsură ce poate fi aprobată doar de autoritățile centrale. În caz contrar, el a declarat că va organiza întâlniri și consultări cu salariații, urmate de proteste.

Dumneavoastră sunteți persoana care deține toată puterea în țară… Deci, astăzi, pentru a salva mii de specialiști de la CFM, există o singură posibilitate: ca toți angajații de la CFM să fie asimilați sectorului bugetar din Republica Moldova. Da, această posibilitate o aveți doar dumneavoastră, dar eu vă rog frumos, vă rog responsabil, cu tot respectul față de președinție, să ieșiți vineri cu o poziție,” a mai declarat Usatîi, care a menționat că vânzarea vagoanelor vechi de la CFM nu ar fi o soluție în acest sens”, afirmă Usatîi.

De asemenea, Confederația Națională a Sindicatelor a solicitat, pe 20 august, premierului Dorin Recean, intervenția sa în rezolvarea situației de la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova”. Ei cer identificarea de resurse financiare pentru a elimina restanțele salariale, prevenind astfel tensiunile în rândul angajaților și exodul specialiștilor calificați.

***

Amintim că la sfârșitul lunii iulie, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că angajații Întreprinderii de stat „Calea Ferată” și-au primit salariile abia pentru luna martie. În total, restanțele salariale la această întreprindere depășesc 130 de milioane de lei. Detalii AICI.

Criza financiară la CFM s-a acutizat odată cu începutul războiului din Ucraina, care a provocat scăderea fluxului de mărfuri. În prezent, salariul mediu lunar al unui angajat la Calea Ferată este de opt mii de lei.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Renault Kardian: un crossover inteligent pentru cei care iubesc viața în mișcare

Orașul se trezește. Unii se grăbesc la birou, alții duc copiii la grădiniță, alții visează să scape de trafic și să ajungă în afara orașului. Fiecare are ritmul și traseul său. Dar, din ce în ce mai des, alegem mașinile nu doar în funcție de preț și caracteristici. Căutăm aliați. Aliați cu care ne simțim confortabil și în siguranță.

Renault Kardian — exact așa este. Un crossover compact, care a apărut la momentul potrivit. Nu este supraîncărcat cu funcții, dar are tot ce este necesar. Nu este strălucitor, dar este elegant. Nu pretinde a fi elitist, dar în interiorul său se simte calitatea europeană modernă. Totul în el spune: „mergi cu mine — și totul va fi bine”.

Școala franceză: despre stil, nu despre patos

Kardian nu seamănă cu crossover-urile utilitare plictisitoare. Silueta sa reflectă acea ușurință de design pe care Renault a perfecționat-o în ultimii ani. Linii fluide, dimensiuni compacte, partea frontală expresivă – arată modern și prietenos. Și, în același timp, este practic: gardă la sol mare, protecție pentru partea inferioară, bare pe acoperiș.

Salonul – fără excese, dar confortabil și bine gândit. Volan și scaun reglabile, climatizare plăcută chiar și pentru rândul din spate, sistem multimedia modern, geamuri electrice comode și toată ergonomia necesară. Nu este nevoie să vă obișnuiți – totul este intuitiv încă din primele minute.

Tehnologii inteligente – fără lux ostentativ

Kardian nu impresionează prin faptul că „poate conduce singur”, ci prin modul în care te ajută să conduci. Totul este simplu: tehnologiile sale funcționează atunci când este cu adevărat important.

•    Controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză. Foarte utile în oraș și pe autostradă.

•    Camera arată tot ce se întâmplă în spatele mașinii — utilă la parcare și manevre.

•    Asistența la pornirea în pantă menține mașina pe pantă și îți oferă timp să apeși calm pedala de accelerație.

Nu sunt jucării, ci tehnologii care fac conducerea mai ușoară și mai sigură. Mai ales dacă în mașină se află copii, prieteni, familie.

Orașul – elementul său natural

Kardian nu are misiunea de a impresiona. Misiunea sa este să fie confortabil în fiecare zi. Parcarea la supermarket, virajul pe o stradă îngustă, ieșirea de pe bordură – toate acestea se fac cu ușurință. În același timp, habitaclul este destul de spațios: pasagerii adulți se simt confortabil, iar portbagajul nu vă va dezamăgi.

Este perfect pentru:

•    cei care aleg prima mașină;

•    cei care s-au săturat de mașinile vechi și vor una nouă, dar nu la prețuri exorbitante;

•    cei pentru care nu contează „moda”, ci bunul simț.

Un preț care surprinde plăcut

Renault Kardian este deja în vânzare. Prețul începe de la 14.500 euro.

Acesta este prețul unui automobil nou, bine echipat și modern. Fără compromisuri. Fără senzația că s-a economisit pe seama dumneavoastră.

De ce este mai avantajos să cumpărați în 2025

De la 1 ianuarie 2026, în Moldova se introduce TVA de 20% la achiziționarea de autoturisme. Ce înseamnă asta? Totul este simplu: aceeași mașină va costa cu 2.900 euro mai mult – minim.

Puteți economisi, cumpărând la timp.

Renault Kardiannu este o afirmație grandioasă. Este pur și simplu o mașină bună.

Aș vrea să spun mai simplu: te așezi la volan și totul funcționează. Nimic nu te irită. Nimic nu te sperie. Totul este logic, confortabil și frumos.

Renault Kardian este un crossover pe care îl alegi nu „cu mintea”, ci din sentimentul „asta e mașina potrivită pentru mine”.

Înscrie-te pentru un test drive
Adresa showroom-lui Renault al companiei DAAC Hermes: Chișinău, str. Petricani, 17
Telefon: +373 22 205 888

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: