facebook/Igor Dodon

„Sunt destul de optimist”. Primele declarații ale lui Igor Dodon după închiderea secțiilor din țară (VIDEO)

Igor Dodon, candidatul independent la funcția de președinte al țării, care a fost susținut în campania electorală de Partidul Socialiștilor (PSRM) se declară optimist, însă susține că este pregătit pentru orice scenariu, fie că va învinge în cursa electorală, fie că nu. Acesta a vorbit și despre fraude înregistrate în diaspora, dar și despre faptul că în zilele următoare va anunța „schimbări politice majore”.

„Sunt destul de optimist. Calculele noastre arată că noi conducem cu o diferență destul de mare în interiorul țării, asta fără diaspora și fără Transnistria. Suntem gata de orice scenariu și să învingem și să nu învingem, la fel ca și oponentul meu. Trebuie să dăm dovadă de resposabilitate, alegerile s-au încheiat. A fost multă ură, s-au trecut multe linii roșii. Chem toată lumea la calm, liniște. Avem nevoie de pace în Republica Moldova, nu ne trebuie destabilizare”, a declarat Igor Dodon.

Candidatul susținut de PSRM a mai spus că deține informații privind fraude operate în diaspora. Acesta a chemat la liniște și a spus că PSRM este gata să poarte negocieri cu „partidele parlamentare responsabile”.

„Eu sunt gata să trag linia, sunt gata să fiu în dialog cu absolut toți din parlament care sunt partide responsabile, pentru a lua decizia cum ne mișcăm mai departe. Vreau să le mulțumesc instituțiilor de stat responsabile de acest scrutin”, a mai spus Dodon.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Tren de marfă, monitorizat video, testat pe ruta Basarabeasca: poate înlocui 100 de camioane

Pe 24 decembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a testat cu succes un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Cahul. Trenul a folosit două locomotive pe prima parte a traseului și una pe cea de-a doua, iar testul a implicat cei mai experimentați mecanici și instructori.

Pentru cursa de testare, au fost restaurate rampele de primire a mărfurilor, readus în exploatare un segment de cale ferată neutilizat mai bine de cinci ani și pregătite două locomotive.

De asemenea, au fost aplicate tehnologii moderne, precum monitorizarea video a transportului și transmiterea electronică a documentelor între stații și echipele de locomotivă.

„De asemenea, pentru prima dată în ultimii 10 ani, la stația Cahul a fost restabilită rampa și au fost efectuate lucrări complete de încărcare-descărcare. Cursa de testare a fost efectuată în scopul livrării și descărcării vagoanelor pe estacada renovată a stației Cahul, precum și pentru evaluarea stării căii ferate după trecerea unui tren încărcat cu o asemenea greutate. Este important de menționat, că un astfel de tren poate înlocui până la 100 de camioane, ceea ce reduce semnificativ sarcina asupra drumurilor și are un impact pozitiv asupra mediului”, a menționat , Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova, într-un comunicat.

Cursa arată că transportul feroviar pe acest segment poate înlocui un număr mare de camioane, reducând presiunea pe drumuri și facilitând logistică mai eficientă spre portul Giurgiulești.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: